Strategický plán rozvoje obce Herink je dokumentem, který představuje základní budoucí orientaci rozvoje obce do roku 2022 s výhledem do r. 2027. Hlavním záměrem zpracování a přijetí tohoto dokumentu je vytvořit základní představu o směřování a rozvoji obce v nových demografických a ekonomických podmínkách, které ovlivňují život obce, občanů i podnikatelů. Program rozvoje obce obsahuje hlavní zamýšlené oblasti investic a rozvojových projektů, které přispějí k dalšímu posilování kvality života v obci a k řešení některých stávajících i očekávaných problémů a priorit.
Zpracování dokumentu vychází z relevantních ekonomických, sociodemografických a environmentálních dat a navazuje na strategické dokumenty vyšších územně-správních celků – ROP Říčany a Středočeského kraje.
Program rozvoje obce Herink je koncipován jako otevřený dokument, který bude možné, s velkou pravděpodobností i nutné, aktualizovat s ohledem na vývoj vnějšího prostředí (ekonomiky, legislativy apod.) i s ohledem na nové priority a problémy rozvoje obce.
Herink se nachází v okrese Praha-východ v kraji Středočeském. Herink leží 5 km od jihovýchodní hranice hlavního města Prahy, a sedm kilometrů jihozápadně od města Říčany, na pomezí okresů Praha-Východ a Praha-Západ.
Správní území obce Herink je umístěno na východní hranici obce s rozšířenou působností (ORP) Říčany. Tvoří je jedno katastrální území Herink (číslo obce 564915) o rozloze 274 ha s jedním sídlem Herink a samostatnou průmyslovou plochou Pražská obalovna směsí Herink, s. r. o. u severní hranice území.
Dle podkladů katastrálního úřadu je rozloha katastrálního území tvořena:
Celková plocha území obce 273,52 ha
Výměra zemědělské půdy 232,13 ha 84,9%
Výměra orné půdy 216,24 ha 79,1%
Výměra trvalých travních porostů 11,30 ha 4,1%
Výměra zastavěných ploch 9,30 ha 3,4%
Výměra zahrad 4,58 ha 1,7%
Výměra vodních ploch 3,32 ha 1,2%
Výměra lesní půdy 1,66 ha 0,6%
Výměra ostatních ploch 27,11 ha 9,9%
(Zdroj: ČSÚ, Stav v r. 2015)
V obci je dnes jeden obecní rybník V Topolech, má rozlohu 0,69 ha a je napájen Osnickým potokem.
Hustota zalidnění obce je 201,08 obyv./km2. (Pramen: ČSÚ)
Struktura využití půdy v obci Herink v roce 2015
Zdroj: ČSÚ
Informativní počet obyvatel k 31.12.2016 |
Muži | Muži 15+ | Ženy | ženy 15+ | Celkem | |
Češi | 231 | 155 | 238 | 179 | 469 |
Cizinci | 53 | 42 | 39 | 32 | 92 |
Celkem | 284 | 197 | 277 | 211 | 561 |
zdroj: MV ČR |
Obyvatelé Herinku v r. 2016 podle věku
celkem | ve věku 0 - 14 let | ve věku 65 a více let |
550 | 145 | 23 |
Pohyb obyvatel v obci Herink v roce 2015
Míra porodnosti | Míra úmrtnosti | Přirozený přírůstek v přepočtu na 1000 obyvatel | Míra imigrace | Míra emigrace | Saldo migrace | Meziroční změna počtu obyvatel | |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Herink | 16‰ | 16‰ | 13‰ | 64‰ | 42‰ | 22‰ | 35‰ |
ORP ŘÍČANY | 12‰ | 12‰ | 4‰ | 47‰ | 27‰ | 20‰ | 24‰ |
Okres Praha-východ | 12‰ | 12‰ | 4‰ | 49‰ | 30‰ | 20‰ | 24‰ |
Středočeský kraj | 11‰ | 11‰ | 1‰ | 36‰ | 28‰ | 8‰ | 9‰ |
ČR | 10‰ | 10‰ | -0‰ | 26‰ | 25‰ | 2‰ | 1‰ |
Zdroj: ČSÚ
Pohyb obyvatel v r. 2015
Celkem | Muži | Ženy | |
Živě narození | 9 | 2 | 7 |
Zemřelí | 2 | - | 2 |
Přirozený přírůstek | 7 | 2 | 5 |
Přistěhovalí | 35 | 17 | 18 |
Vystěhovalí | 23 | 10 | 13 |
Přírůstek stěhováním | 12 | 7 | 5 |
Celkový přírůstek | 19 | 9 | 10 |
Sňatky | 3 | . | . |
Rozvody | 2 | . | . |
Počet podnikatelských subjektů v r. 2015 podle oboru činnosti
Velkoobchod a maloobchod; opravy a údržba motorových vozidel | 50 |
Profesní, vědecké a technické činnosti | 26 |
Zemědělství, lesnictví, rybářství | 4 |
Zpracovatelský průmysl | 11 |
Stavebnictví | 12 |
Doprava a skladování | 5 |
Ubytování, stravování a pohostinství | 3 |
Informační a komunikační činnosti | 8 |
Peněžnictví a pojišťovnictví | 1 |
Činnosti v oblasti nemovitostí | 14 |
Administrativní a podpůrné činnosti | 3 |
Veřejná správa a obrana; povinné sociální zabezpečení | 2 |
Vzdělávání | 2 |
Počet podnikatelských subjektů v r. 2015 podle počtu zaměstnanců
bez zaměstnanců 66
1-9 zaměstnanců 14
10 - 19 zaměstnanců 1
20 - 49 zaměstnanců 1
100 - 249 zaměstnanců 1
Podnikatelské subjekty podle právní formy k 31.12.2015 | |||
Registrované | Podniky se | ||
podniky | zjištěnou aktivitou | ||
Celkem | 163 | 107 | |
Fyzické osoby | 128 | 79 | |
Fyzické osoby | 121 | 73 | |
podnikající dle | |||
živnostenského zákona | |||
Fyzické osoby | 2 | 1 | |
podnikající dle jiného | |||
než živnostenského zákona | |||
Zemědělští podnikatelé | 3 | 3 | |
Právnické osoby | 35 | 28 | |
Obchodní společnosti | 31 | 26 | |
akciové společnosti | 1 | 1 | |
Družstva | . | . |
V r. 2015 bylo v Herinku 221 ekonomicky aktivních osob, 3 uchazeči o zaměstnání.
Do obce za prací dojíždělo 137 osob.
Z obce za prací vyjíždělo 115 osob.
Zaměstnanci podle oboru v r. 2015
Počet zaměstnaných osob celkem | 209 |
Počet osob zaměstnaných v zemědělství | 1 |
Počet osob zaměstnaných v průmyslu | 26 |
Počet osob zaměstnaných ve stavebnictví | 12 |
Počet osob zaměstnaných ve službách | 137 |
Podle UP: Nevhodné výrobní a skladové plochy uvnitř obce jsou navrženy jako přestavbové území pro občanskou vybavenost.
Neznámý stav inženýrských sítí, zanedbaná údržba technické infrastruktury, nulové investice do komunikací.
Plynofikace zavedena.
Žádné rekreační chaty (2014)
Specifické problémy:
Veřejná dopravní infrastruktura – hrozby: Výrazný rozvoj bydlení bez zajištění potřebné úrovně a kapacity sítě místních přístupových a oblužných komunikací.
zdroj: ROZBOR UDRŽITELNÉHO ROZVOJE ÚZEMÍ SPRÁVNÍHO OBVODU OBCE S ROZŠÍŘENOU PŮSOBNOSTÍ ŘÍČANY, aktualizace 2014
Počet dokončených bytů v Herinku
2007 | 2008 | 2009 | 2010 | 2011 | 2012 | 2013 | 2014 | 2015 |
2 | 29 | 14 | 9 | 37 | 34 | 15 | 14 | 11 |
Pramen: ČSÚ
Pravidelné spoje hromadné dopravy jsou zavedené do Prahy, Jesenice a Říčan
z Prahy (pracovní dny) 17 spojů, 14 do Prahy
z Jesenice do Říčan 3 spoje
z Říčan do Jesenice 4 spoje
V obci je prodejna smíšeného zboží v budově obecního úřadu a restaurace Stodola v areálu firmy Buda-mont.
Herink patří mezi zranitelná území, co se týká ohrožení zdrojů pité vody v důsledku vysoké koncentrace dusičnanů - dochází nebo může dojít k nežádoucímu zhoršení kvality vody. V těchto oblastech se limituje využívání a skladování dusíkatých hnojivých látek, nařizuje střídání plodin, upravuje hospodaření na svažitých pozemcích a vymezuje ochranný pás nehnojené půdy u vodotečí 1)
Podíl orné půdy na celkové rozloze katastru Herinku je 79,16 (2014), mírně klesá v souvislosti s výstavbou (-2,9%). Přesto podíl orné půdy patří v rámci ORP Říčany k nejvyšším. 1)
Podíl zastavěných ploch činil v r. 2014 3,3% z celkové výměry katastru, lehce nadprůměrné v rámci ORP (2,55%). Lesní pozemky činí 0,61% rozlohy, průměr v ORP je 32,7
Koeficient ekologické stability je v Herinku 0,08. Obecně lze za málo ekologicky stabilní považovat zejména ty obce, kde se hodnoty KES pohybují pod 0,3.
Koeficient ekologické stability = hodnocení krajiny může vycházet z poměru mezi relativně ekologicky stabilními přírodními a přírodě blízkými plochami (chmelnice, vinice, zahrady, ovocné sady, trvalé travní porosty, lesní půda a vodní plochy) a člověkem vytvořenými prvky s nízkou ekologickou stabilitou (orná půda, zastavěné plochy a ostatní plochy) na základě úhrnných hodnot druhů pozemků v územích obcí. KES ≤ 0,1 = Území (krajina) s maximálním narušením přírodních struktur. Horší už jsou jen Nupaky a Čestlice. (1)
Hlavní zdroje znečištění ovzduší, 2012, ČHMÚ
Pražská obalovna Herink, s.r.o. Herink TZL=tuhé znečišťující látky, SO2, NOx, CO, TOC=celkový organický uhlík, VOC=těkavé organické látky (průmyslové chemikálie, rozpouštědla, alkoholy)
Pekárna Zelená louka, a.s. - Herink Herink TZL, SO2, NOx, CO, TOC
Vytápění domácností
Automobilová doprava
Hygiena životního prostředí – hrozby: Další nárůst dopravních intenzit s negativním dopadem na kvalitu ovzduší včetně zvýšení akustické zátěže území. Rozvoj výrobních a skladovacích areálů podél významných kumunikací s vznikem hygienických závad vůči obytnému prostředí.
Podle platného zákona č. 185/2001 Sb. bude na skládky od roku 2024 zakázáno ukládat směsný komunální odpad a recyklovatelné a využitelné odpady stanovené prováděcím právním předpisem. To nevyhnutelně povede k výraznému navýšení poplatků za zpracování směsného komunálního odpadu.
Z rozpočtu obce Herink za roky 2014-2016 vyplývá, že obec již v tuto chvíli dotuje odpadové hospodářství:
v tis. Kč | 2014 | 2015 | 2016 |
Příjmy | |||
příjmy z poskytování služeb a výrobků | 375 | 333 | 430 |
Výdaje | |||
odvoz odpadů a nakládání s odpady | 496 | 495 | 530 |
Rozdíl příjmů a výdajů | -121 | -162 | -100 |
Současný dodavatel služeb spojených s odvozem a likvidací odpadů – firma FCC, a.s. - poskytuje zároveň poradenství a zpracovává významnou část administrativy s tím spojenou (výkazy pro Eko-Kom). Množství a kvalita tříděných materiálů je ale spíše odhadována, něž přesně určena – firma denně sváží odpady z několika obcí a výslednou váhu rozpočítává průměrem podle počtu nádob v jednotlivých obcích. Obec ani jednotliví občané tak nemohou mít přehled o účinnosti a kvalitě třídění odpadů. To zároveň nepodporuje motivaci veřejnosti se do třídění odpadů zapojit.
Obec vybírá poplatky za odpad podle zákon č. 185/2001 Sb. o odpadech, maximální výše poplatku se zde stanoví podle předpokládaných oprávněných nákladů obce vyplývajících z režimu nakládání s komunálním odpadem rozvržených na jednotlivé poplatníky podle počtu a objemu nádob určených k odkládání odpadů připadajících na jednotlivé nemovitosti.
Odměny za třídění od EKO-KOMu v r. 2016
1.1.-31.3. 24 781,50 Kč
1.4.-30.6. 29 708,00 Kč
Zdroje
Stávající zastupitelstvo obce Herink bylo do úřadu uvedeno v listopadu 2014. Členy zastupitelstva jsou:
Povinně zřizované výbory dle zákona o obcích č. 128/2000 Sb. § 99:
Finanční výbor
Jeho úkolem je provádění kontroly hospodaření s majetkem a finančními prostředky obce a plnění dalších úkolů, kterými ho pověří zastupitelstvo obce.
předseda: Jaroslav Novotný
členové: Stanislav Dlouhý, Tomáš Hejtík
Kontrolní výbor
Jeho úkolem je kontrola plnění usnesení zastupitelstva, kontrola dodržování právních předpisů ostatními výbory a plnění dalších kontrolních úkolů, kterými jej pověří zastupitelstvo obce.
předseda: Attila Szücs
členové: Jiří Kučera, Šárka Škarvadová
Na svém zasedání 3. 2. 2015 ustanovilo zastupitelstvo obce Herink další výbory:
Výbor pro kulturu a školství
Jeho úkolem navrhnout a zrealizovat vhodné podmínky předškolního a školního vzdělávání pro místní děti.
předseda: Attila Szűcs
členové: Jiří Kučera, Kateřina Lasevičová
Výbor pro životní prostředí
Náplní práce tohoto výboru je řešení protipovodňových opatření, omezení hluku, rozšíření ČOV a péče o zeleň v obci.
předseda: Zdeněk Zachař
členové: Lenka Dunčková, Jitka Schwarzmayerová, Jana Šteffelová, Alois Čundrla
Výbor pro strategický rozvoj
Náplní práce tohoto výboru je tvorba strategického plánu obce
předseda: Jana Šteffelová
členové: Michaela Winklerová, Attila Szűcs
2009 | 2010 | 2011 | 2012 | 2013 | 2014 | |
---|---|---|---|---|---|---|
Daňové příjmy | 1 413 | 2 004 | 2 464 | 4 183 | 4 832 | 5 466 |
Nedaňové příjmy | 271 | 572 | 566 | 1 023 | 1 307 | 1 460 |
Kapitálové příjmy | 14 | 2 | 113 | 0 | 0 | 0 |
Neinvestiční přijaté dotace | 83 | 80 | 52 | 113 | 84 | 89 |
Investiční přijaté dotace | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
Příjmy | 1 781 | 2 657 | 3 195 | 5 319 | 6 223 | 7 016 |
Běžné výdaje | 986 | 1 344 | 1 450 | 1 749 | 2 205 | 2 701 |
Kapitálové výdaje | 140 | 697 | 366 | 616 | 305 | 1 225 |
Výdaje celkem | 1 126 | 2 041 | 1 816 | 2 366 | 2 510 | 3 927 |
Saldo příjmů a výdajů | 656 | 616 | 1 379 | 2 953 | 3 712 | 3 089 |
Podíl kapitálových výdajů | 12,43% | 34,13% | 20,16% | 26,05% | 12,16% | 31,21% |
Podíl běžných výdajů na celkových příjmech | 55,34% | 50,59% | 45,39% | 32,89% | 35,44% | 38,50% |
Zdroj: ČSÚ
Přijaté dotace
2014 - 89,29 tis. Kč
2015 - 620,37 tis. Kč
2016 - 0
Provozní výdaje obce v r. 2017 mimo jiné zahrnují:
Služby Policie Vestec - 400 tis. Kč
Údržba zeleně - 150 tis. Kč
Podpora místním sdružením - 60 tis. Kč
- použita data obcí, které v nedávné době prošly podobným vývojem, jaký se očekává v Herinku.
Louňovice – Praha-východ
počet obyvatel
2005 |
551 |
2006 |
590 |
2007 |
626 |
2008 |
695 |
2009 |
737 |
2010 |
802 |
2011 |
875 |
2012 |
922 |
2013 |
959 |
2014 |
1 004 |
2015 |
1 034 |
občanská vybavenost:
ad 1) můžeme opsat
ad 2) vyvarovat se chyb
ad 3) co nás čeká
Další poznámky:
zastupitelé a nevolení členové výborů dostávají odměnu podle zákona
zaměstnanec na údržbu obce a na administrativu
smlouvu s Eko-komem uzavřeli až 2014
ve zpravodaji se věnují prezentaci místních firem
pěkný portál životní situace
Tachlovice - Praha-západ
počet obyvatel
|
občanská vybavenost:
MŠ 46 míst, jídelna, provoz 7-16,30, 17 dětí se 2015/2016 nedostalo
ZŠ jen 1. stupeň, 2. stupeň v Nučicích (bez smlouvy), 3 třídy (1., 2.+3. a 4.+5.)
knihovna
pošta
kostel, hřbitov
dětský pěvecký sbor od 4 let, klub karate, Sokol, Junák
sdružení TOPAS
ad 1) můžeme opsat
ad 2) pozor na chyby
ad 3) co nás čeká
Další poznámky
1 zaměstnanec, zároveň hospodářka ZŠ a MŠ
7 zastupitelů
Sdružení pořádá 10-15 akcí ročně, financování z jednorázové dotace od obce (45-65 tis. ročně)
Zdroje informací:
obecní zpravodaje
zápisy z jednání zastupitelstva
rozpočty
webové stránky obcí
Optreal (KN, internet)
37 domů, to je asi 120 budoucích obyvatel, z toho 40 dětí, cca 60 aut.
dokončení výstavby I. etapa 6/2017 – 12/2019, 20 domů, 2. etapa 6/2019 – 12/2021 17 domů
Fare Invest (plánovací smlouva)
68 RD, 6 viladomů po 6 bytech – 104 domácností – 300 obyvatel, 100 dětí, 110 aut
dokončení výstavby 9/2017 – 12/2019
AR.MA (odhad)
30 bytů – 90 obyvatel, 40 dětí, 50 aut
dokončení výstavby - 2024
Univerzální stavební (odhad)
9 RD + bytovka
30 bytů - 90 obyvatel, 40 dětí, 50 aut
dokončení výstavby - 2020
Euro development – nad rybníkem – Rovná, Dlouhá, Na Hrázi (z internetu)
69 domů, z toho 32 dokončeno, rozestavěno 22, projekt 15
zbývá dostavět 37 – 120 obyvatel, 50 dětí, 60 aut
dokončení výstavby 1/2017-12/2018
Celkem do roku 2021 přibyde (odhad)
750 obyvatel, z toho 250 dětí, 360 aut, 235 domů
přírůstek oproti dnešnímu stavu | 2017 | 2018 | 2019 | 2020 | 2021 |
domů/bytů | 35 | 95 | 45 | 30 | 30 |
obyvatel | 120 | 290 | 140 | 100 | 100 |
z toho dětí | 40 | 100 | 50 | 30 | 30 |
aut | 60 | 150 | 70 | 45 | 45 |
počet obyvatel celkem | 620 | 800 | 860 | 920 | 980 |
předpokládané příjmy
Kompenzační příspěvky | 2016 | 2017 | 2018 | 2019 | 2020 | 2021 |
AR.MA | 1 800 000,00 | 2 500 000,00 | ||||
FARE INVEST | 1 500 000,00 | 7 000 000,00 | ||||
OPTREAL | 2 685 000,00 | |||||
Euro Development | 1 024 000,00 | 840 000,00 | ||||
Univerzální Stavební | 400 000,00 | |||||
PENAM | 500 000,00 | 500 000,00 | 100 000,00 | 100 000,00 | 100 000,00 | |
CELKEM | 7 409 000,00 | 7 840 000,00 | 0 | 2 500 000,00 | 0 | 0 |
Stav účtu celkem (ke konci roku, bez investic, uvažován roční přebytek hospodaření 3 mil.) | 23 500 000,00 | 33 500 000,00 | 35 000 000,00 | 38 000 000,00 | 39 000 000,00 | 40 000 000,00 |
Celkem 2016 - 2020 plánované příjmy 18 949 000,- Kč
Racionálně se rozvíjející obec, představující příjemné místo pro život místních obyvatel a vytvářející příznivé prostředí pro rozvoj volnočasových i podnikatelských aktivit.
K naplnění této vize byly dílčí kroky rozděleny do těchto oblastí:
Život v obci - vytvořit zázemí pro práci a volný čas, nabídnout dostatečné množství služeb, budovat a udržovat místní komunikace a chodníky, zapojovat místní firmy do života obce, integrovat Herink s okolními obcemi (cesty, doprava, spolupráce a plánování větších projektů)
Sociální služby - zajistit dostatečný počet míst v mateřských a základních školách pro děti trvale hlášených obyvatel, zajistit informovanost o nabízené zdravotní a sociální péči v dosahu obce
Doprava - rozvíjet opatření ke zvýšení bezpečnosti silničního provozu v obci, zajistit dostatečnou hromadnou dopravu ve spolupráci s okolními obcemi, rozvíjet podmínky pro pěší a cyklistickou dopravu
Životní prostředí - udržovat a obnovovat zeleň v obci, rozšiřovat pásma zeleně v návaznosti na připravovaný územní plán obce, přípravit se na změnu legislativy v oblasti odpadového hospodářství
Cíl : „Životní prostředí”
Ekologie a odpadové hospodářství Výkup pozemků podle připravovaného ÚP určených na poldry, biorezervace, zalesnění. Revize systému odpadového hospodářství v návaznosti na platnou legislativu. (podrobněji v příloze Životní prostředí - analýza)
Opatření : „Obecní zeleň” péče o stávající zeleň, zvyšování podílu zeleně v obci |
Od - do | Odpovědnost | Náklady (tis. Kč) |
Zdroj financování |
„Úprava příjezdu do obce” |
2017 - 2017 | 300 | Vlastní | |
Revitalizace příjezdu do obce od Dobřejovic, úprava stávající a výsadba nové zeleně. |
„Výkup pozemků pro výsadbu zeleně” |
2020 - 2027 | 10000 | Vlastní + externí | |
Výkup pozemků podle připravovaného ÚP, určených na poldry, biorezervace, zalesnění. Orientační výpis pozemků je uveden v příloze Životní prostředí - analýza, kap. 1.2 |
„Revitalizace zeleně podél ulice Do Višňovky” |
2018 - | 700 | Vlastní | |
Opatření : „Odpadové hospodářství” Upravit způsob nakládání s odpady - možnosti v příloze Životní prostředí - analýza |
Od - do | Odpovědnost | Náklady (tis. Kč) |
Zdroj financování |
„Odpadové hospodářství” |
2020 - 2020 | Vlastní + externí | ||
Vyhodnotit přechod na nový systém odpadového hospodářství, daný legislativou od r. 2024, motivovat občany k účasti na sběru tříděného odpadu |
Opatření : „Vodní hospodářství” údržba vodních ploch a toků, zlepšování podmínek pro retenci vody v krajině |
Od - do | Odpovědnost | Náklady (tis. Kč) |
Zdroj financování |
„Vybudování retenční nádrže v lokalitě Ve Višňovce” |
2017 - 2018 | 1600 | Vlastní | |
Vydané stavební povolení, platné do r. 2018 |
„Převzetí správy vodovodního řadu” |
2022 - 2024 | Vlastní | ||
Po dokončení hlavní části stavební činnosti zvážit převzetí vodovodního řadu do správy obce. |
Cíl : „Doprava a technická infrastruktura”
Dopravní infrastruktura, dopravní obslužnost, zjištění stavu inženýrských sítí,jejich údržba a rozvoj
Opatření : „Údržba a rozvoj komunikací” oprava místních a účelových komunikací, budování nových komunikací pro obytnou zónu, budování chodníků |
Od - do | Odpovědnost | Náklady (tis. Kč) |
Zdroj financování |
„Vybudování chodníků a osvětlení” |
2017 - 2018 | 5000 | Vlastní | |
vybudovat zpevněnou krajnici podél ulice Radějovická a podél ulice Hlavní k lokalitě Slunečná stráň I včetně osvětlení |
Opatření : „Zajištění bezpečnosti” realizace bezpečných přechodů v obci, realizace dopravního značení podle doporučení dopravní studie |
Od - do | Odpovědnost | Náklady (tis. Kč) |
Zdroj financování |
„Instalace dopravního značení podle doporučení dopravní studie” |
2017 - 2017 | 350 | Vlastní + externí | |
„Rozšiřování kamerového systému” |
2018 - 2024 | 100 | Vlastní | |
Postupné rozšiřování kamerového systému, uvedené náklady jsou roční. |
Opatření : „Dopravní obslužnost” podpora hromadné dopravy v obci ve spolupráci se sousedními obcemi a krajem, smluvní zakotvení podpory hromadné dopravy ze strany podnikatelských subjektů, příprava dopravní obslužnosti do Čestlic s návazností na možnou výstavbu kolejové hromadné dopravy Háje-Čestlice |
Od - do | Odpovědnost | Náklady (tis. Kč) |
Zdroj financování |
„Zvýšit počet spojů hromadné dopravy v návaznosti na rostoucí počet obyvatel” |
2019 - 2020 | 400000 | Vlastní | |
V roce 2019/2020 budou uzavírány nové smlovy mezi dopravci, krajem a obcemi. Náklady jsou předpokládané roční. |
Opatření : „Technická infrasturktura” zajistit pasport inženýrských sítí ke zjištění jejich aktuálního stavu, podle zjištění pak provést údržbu a rozvoj podle ÚP |
Od - do | Odpovědnost | Náklady (tis. Kč) |
Zdroj financování |
„Intenzifikace čističky odpadních vod” |
2017 - 2017 | 8000000 | Vlastní | |
„Zmapování inženýrských sítí” |
2017 - 2017 | 15000 | Vlastní | |
„Revize a opravy inženýrských sítí” |
2019 - 2020 | Vlastní + externí | ||
V návaznosti na výsledky pasportu inženýrských sítí provést revizi sítí, zejména ve starém jádru obce. |
„Vybudování dešťové kanalizace podle ulice Do Višňovky, podle připravovaného ÚP” |
2020 - 2022 | 9000000 | Vlastní + externí | |
„Revitalizace veřejného osvětlení ve staré obci” |
2018 - 2019 | 1000000 | Vlastní | |
„Správa veřejného osvětlení” |
2017 - 2018 | 250 | ||
Zvážit předání správy veřejného osvětlení externí firmě, uvedené náklady jsou roční. |
„Zateplení budovy OÚ” |
2017 - 2019 | 1500 | Vlastní + externí | |
Cíl : „Školství, zdravotnictví, sociální služby”
Zabezpečení předškolního a školního vzdělávání, podpora informovanosti
Opatření : „Zajištění vzdělávání” zajištění předškolního a školního vzdělávání |
Od - do | Odpovědnost | Náklady (tis. Kč) |
Zdroj financování |
„Zajištění kapacit mateřské školy v Modleticích” |
2019 - 2020 | Vlastní | ||
Podle předběžných dohod starostů Modletic a Herinku bude rezervováno pro děti z Herinka cca 20 míst v rozšiřované MŠ v Modleticích. |
„Výstavba mateřské školy” |
2019 - 2020 | 8000000 | Vlastní + externí | |
V návaznosti na rostoucí počet obyvatel zvážit výstavbu vlastní MŠ v případě, že nebude postačovat nabízená kapacita v MŠ Modletice. |
„Zajištění základního vzdělávání” |
2019 - 2020 | Vlastní | ||
V závislosti na aktuálním stavu naplněnosti základních škol v dosahu obce uzavírat smlouvy se základními školami tak, aby byla zajištěná dostatečná kapacita míst pro děti z Herinku. |
Opatření : „Podpora zdravotních a sociálních služeb” zajištění lékařské péče v obci, denní stacionář se sociálními službami |
Od - do | Odpovědnost | Náklady (tis. Kč) |
Zdroj financování |
„Zajištění zdravotní péče” |
2024 - 2027 | Vlastní + externí | ||
Podle aktuální demografické situace zvážit zřízení příležitostné lékařské ordinace v objektu ve vlastnictví obce. |
Opatření : „Zprostředkování informací o službách” prostřednictvím webových stránek obce, vydávání letáků a časopisu |
Od - do | Odpovědnost | Náklady (tis. Kč) |
Zdroj financování |
„Centralizace informací” |
2019 - 2019 | Vlastní | ||
Na webových stránkách poskytnout obyvatelům ucelené informace o možnostech lékařské a sociální péče a dalších službách (pro seniory, handicapované apod.) v dosahu obce. |
Cíl : „Život v obci, rozvoj podnikání”
Podpora komunitního života, spolupráce s místními podnikateli, vytváření vhodných podmínek pro podnikání
Opatření : „Podpora regionu” spolupráce s okolními obcemi Dobřejovice, Modletice, Popovičky, Radějovice. Zejména při vytváření chodníků a cyklistických tras. |
Od - do | Odpovědnost | Náklady (tis. Kč) |
Zdroj financování |
„Polní cesta k Popovičkám” |
2019 - 2020 | Vlastní + externí | ||
Ve spolupráci s Popovičkami dobudovat část cesty pro pěší, která by dokončila propojení obou obcí. |
Opatření : „Podpora života v obci” budování míst pro sportovní a rekreačních vyžití, podpora spolků a neformálních aktivit občanů, vytvoření komunitního centra, vytváření malých center pro aktivní odpočinek, pořádání společenských akcí pro občany |
Od - do | Odpovědnost | Náklady (tis. Kč) |
Zdroj financování |
„Vybudování multifunkčního zařízení” |
2023 - 2024 | 8000000 | Vlastní + externí | |
Vybudování domu se společenským sálem, kancelářemi a klubovnami, který bude sloužit jako zázemí pro kulturní a společenskou činnost obce a spolků. |
„Zahájení realizace klidové zóny” |
2017 - 2017 | Vlastní | ||
Zahájit jednání s nájemcem pozemku v lokalitě za rybníkem, který je podle připravovaného územního plánu určený pro výstavbu sportoviště. |
„Vytvoření klidové zóny” |
2022 - 2024 | 3000000 | Vlastní + externí | |
V lokalitě za rybníkem vytvořit klidovou zónu pro rekreaci. |
Opatření : „Podpora informovanosti” vydávání informační tiskovin, vytváření veřejných databází informací pro občany, digitalizace správy obce |
Od - do | Odpovědnost | Náklady (tis. Kč) |
Zdroj financování |
„Zlepšení poskytování informací” |
2019 - | Vlastní | ||
Poskytovat obyvatelům obce informace o stavu a plánovaných investičních akcí v obci, informovat o aktuálním dění v obci a regionu. |
Opatření : „Platforma pro místní podnikatele” prostor pro setkávání místních podnikatelů |
Od - do | Odpovědnost | Náklady (tis. Kč) |
Zdroj financování |
„Setkání podnikatelů” |
2018 - 2027 | Vlastní + externí | ||
Poskytnout prostor pro pravidelné nebo příležitostné setkávání místních podnikatelů. |
„Zveřejňování dárců” |
2017 - 2027 | Vlastní | ||
Ve zpravodaji nebo na webových stránkách obce zveřejňovat poděkování podnikatelům, kteří přispívají a podílí se na akcích, pořádaných za přispění obce. Poskytnout prostor pro představení se jednotlivým firmám a podnikatelům. |
Řízení realizace navrhovaných opatření je v kompetenci starosty obce a zastupitelstva obce. Starosta také primárně koordinuje činnosti spojené s realizací strategického plánu.
Dokument a jeho aktualizace budou zpřístupněny na webových stránkách obce v sekci Obecní úřad/Vyhlášky a dokumenty.
Aktualizace dokumentu a vyhodnocení plnění cílů bude probíhat v intervalu 4 - 5 let.