Program rozvoje města Habartov na období od 2018 do 2024

Program rozvoje města Habartov
{PAGENO} / {nbpg}
Ministerstvo pro místní rozvoj Program rozvoje obcí

Program rozvoje města
Habartov
Obecní znak

na období let
2018 - 2024

Schváleno na jednání zastupitelstva města dne 26.1.2022, usnesením č. 266/2022.

Úvod

Strategický plán města Habartova vytyčuje základní směry budoucího vývoje města na období 2018 - 2024 a umožňuje městu Habartov komplexní identifikaci hlavního potenciálu rozvoje ve střednědobém období. Tento dokument se skládá ze tří na sebe navazujících částí.

Tvoří jej Analýza současného stavu, z kterého následně vychází SWOT analýza a Návrhová část.

Analýza současného stavu je výchozím dokumentem pro definování vlastní vize města na příštích šest let.

SWOT analýza přináší souhrnné hodnocení vnějších a vnitřních faktorů, které působí na jednotlivá odvětví ve městě. Vyhodnocení SWOT analýzy je určující pro vymezení globálních cílů rozvoje města a definování předpokladů potřebných k jejich naplnění ve formě konkrétních projektových záměrů.

Analýza byla sestavena na základě výsledků dotazníkového šetření, které proběhlo v období od května do listopadu 2018, dále na základě setkání komise Pro rozvoj a investice, ustanovenou radou města, na základě závěrů pracovní skupiny Prevence kriminality, ustanovené zastupitelstvem města v prvním čtvrtletí roku 2018, a dále pak na základě znalostí a zkušeností odborných pracovníků městského úřadu, popřípadě komunikací se zástupci spolků.

Strategický plán vychází z potřeb města Habartova jako územního celku a akceptuje hlavní směry rozvoje, priority a cíle vyšších územních celků a bude hlavním dokumentem města pro účast v jednotlivých programech vyhlašovaných EU nebo výzvách národních programů.

 

A. ANALYTICKÁ ČÁST

A.1 Charakteristika města

1. Území

Umístění v rámci ČR a kraje

Město Habartov je součástí NUTS II – Severozápad. Nachází se na území Karlovarského kraje ve vzdálenosti 7 km západně od okresního města Sokolov a 20 km jihozápadně od krajského města Karlovy Vary. Poloha Habartova je ve středu významné lázeňské oblasti (Mariánské Lázně, Karlovy Vary, Františkovy Lázně). Blízkost státních hranic se SRN (cca 20 km) poskytuje ideální podmínky pro přeshraniční spolupráci s německými sousedy.

 

Město Habartov se rozkládá  na mírném svahu jihozápadního cípu Krušných hor a na severozápadního okraje sokolovské hnědouhelné pánve. Před zahájením povrchové těžby v západní části bývalého lomu Libík stávala obec Habartov více na jih od současné polohy. S postupující těžbou zbyla z původní zástavby jen malá část a nové město vznikalo na současné lokalitě. Do 1. dubna 1976 bylo město tvořeno novým sídlištěm, zbytkem staré zástavby a dvěma místními částmi Kluč a Úžlabí. Od roku 1976 náleží k Habartovu i obec Lítov a osady Na Rovince a Horní Částkov.

Město je situováno hlavně podél silnice, která směřuje ze Sokolova do Lítova a pak dále na území chebského okresu. Územní rozvoj města je do značné míry limitován polohou na okraji vlastního katastru. V jižní části správního území města Habartov probíhala několik desítek let povrchová těžba hnědého uhlí, která na jihozápadě směrem k Lítovu po sobě zanechala 2 menší lomy a na jihovýchodě 1 rozsáhlý lom Medard-Libík. Dnes, kdy prakticky koncí těžba uhlí v okolí, jsou z posledních let dokončeny společností SUAS (Sokolovská uhelná, právní nástupce a.s.) rozsáhlé technické i biologické rekultivace lítovské výsypky, vytěženého lomu Boden i Medard.

Díky rozsáhlé rekultivaci okolí se Habartov stal součástí obnoveného území s vysokým potenciálem dalšího rozvoje. Téměř celý svah až k obci Chlum Svaté Máří je zalesněn. V lomu Boden vznikla dvě jezera o velikosti asi 20 ha a rekreační plochy. Ještě větší potenciál nabízí dnes již zatopený lom Medard. Celková plocha pokrývá 500 hektarů. Jezero je 4 kilometry dlouhé a 1,5 km široké. Největší hloubka je 57 metrů. V budoucnu se zde plánuje vybudování veškeré infrastruktury a vznikne zde oblast rekreačních sportů. Přístup k jezeru je buď pěšky od Sokolova po cyklostezce a bývalém železničním mostě, nebo stezkou z obce Habartov a sestupem na obvodovou cestu svahem.

Území města Habartova se nachází na příkopové propadlině Českého masivu, která patří vůbec k nejaktivnějším částem. Přestože zásadní vulkanické činnosti utichly v Sokolovské pánvi před patnácti milióny let, jejich projevy jako vývěry termálních vod nebo seismické aktivity lze i nadále pozorovat v okolí pánve. Díky sedimentačním a vulkanickým procesům byly vytvořeny četné a rozsáhlé zásoby nerostného bohatství především v podobě hnědého uhlí, keramických surovin, vzácně i rud a drahých kovu nebo vzácných kovů či minerálních pramenů. Bohatost nerostných surovin a vysoký výskyt minerálních pramenů určily směr vývoje hospodaření v širším  regionu.

Po vyčerpání zásob hnědého uhlí došlo k ukončení důlní činnosti a severní svahy bývalých lomů Libík a Medard byly rekultivovány. Těžba a následná rekultivace zásadním způsobem ovlivnila ráz krajiny i přírodních podmínek v okolí Habartova.

Z geomorfologického pohledu je město Habartov situováno v Sokolovské pánvi a na úpatí Krušných hor. Ze severozápadu se velice mírně zvedají kopce Krušných hor. Z jihu a jihovýchodu jsou pánve rámovány Slavkovským lesem. Orná půda zaujímá 16,11 % plochy, lesy tvoří 19,17 % plochy.

V území se nachází jeden významný krajinný prvek - Kamenné pařezy. území protíná nadregionální biokoridor, regionální biokoridor a biocentrum.

Územím prochází ochranné pásmo II. stupně II.B přírodních léčivých zdrojů lázeňského místa Františkovy Lázně. Do severozápadní části území zasahuje vodní zdroj Horka a jeho ochranné pásmo I. stupně a II. stupně. Území spadá do chráněné oblasti přirozené akumulace vod - Krušné hory, Chebská pánev a Slavkovský les.

Na lomu Habartov probíhala do roku 2000, v rámci plnění plánu technické likvidace lomu Medard – Libík, selektivní těžba uhlí ze závěrných svahů o celkovém objemu 76 tis. t za rok.

Koeficient ekologické stability vyjadřuje poměr mezi přírodně stablními plochami (jako jsou lesy, zahrady atd.) a plochami zastavěnými či intenzivně zemědělsky obdělávanými (tzv. nestabilními). Vyšší hodnota koeficientu obecně značí příznivější stav, hodnota vyšší než 1 znamená vyváženou (stabilní) krajinu. V obci Habartov dosahuje koeficient hodnoty 0,45 .
Zdroj: ČSÚ

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


Struktura využití půdy v obci Habartov v roce 2017
Struktura využití půdy v obci Habartov v roce 2017
Zdroj: ČSÚ


Historie

Habartov vznikal s největší pravděpodobností jako kolonizační osada hřebenské (hartenberské) kolonizační oblasti. Nové osadníky nelákala jen možnost získání pozemku a určitá úleva v poddanských povinnostech, ale řada míst dnešního Sokolovska byla velmi pritažlivá svým rudným bohatstvím.

Poprvé se o Habartově zmiňuje v roce 1339 držba jistého Jana Prisnera. Habartov v 14. století byl nepatrnou osadou s několika poddanými a rytířským dvorem. Habartov byl původně v držení Jana Prisnera (stal se saským lénem). Přes saské vévody, Perglary z Perglasu a Štolce ze Simsdorfu se v roce 1668 dostal Habartov do držení Nosticů, kteří jej pripojili k sokolovskému panství.

Počátkem 18. století koupili Habartov Pisnicové a připojili ho k hartenberskému panství. Tehdy také začíná větší rozvoj Habartova - projevilo se to například v roce 1766, kdy byla postavena kaple sv. Anny, o dvacet let později zvětšená a přestavená na kostel (svaté Anny), který byl v 50. letech 20. stol. zbořen. Ve druhé polovině 18. století se zemědělská vesnička pomalu rozrůstala. Habartov měl již 42 popisných čísel, zámek a kapli. Začátkem 19. století se už začala obec pomalu ale jistě měnit v průmyslovou vesnici a zemědělství bylo odsouzeno k ústupu.

Uhlí se v blízkém okolí obce dolovalo již koncem osmnáctého století. Nejdříve se zde dobývalo uhlí, ale protože v něm byla obsažena řada minerálních složek, byl postaven minerální závod. Minerální závody, cihelna, sklárna, koželužna a zvláště doly v celém okolí potřebovaly velké množství pracovních sil. Zemědělská vesnička, která měla na konci 18. století sotva 70 čísel, se začala rozrůstat. V tomto období se vytvářejí místní části obce, které neplánovitě živelně vznikají v okolí průmyslových podniků a dolů. V pozdějším období se tu pak staví i typické dělnické a hornické kolonie, jejichž pozůstatky jsou ješte na Kluči a v Úžlabí. Zemědělství sice ještě stále zůstávalo hlavním zdrojem obživy převážné části obyvatelstva, ale stále více lidí bylo současně zapojováno i do průmyslu. Od poloviny devatenáctého století roste závratně spotřeba uhlí. 

 

2. Obyvatelstvo

Počet obyvatel, vývoj, přirozený přírůstek x úbytek, migrační saldo

Demografické vývojové trendy města Habartova jsou v období posledních pěti let (2012 až 2016) charakteristické poklesem počtu obyvatel (snížení z počtu 5 117 obyvatel na 4 906 obyvatel, pokles o 4,12 %). Hustota zalidnění obce je 227,62 obyv./km2. Vývoj byl prvotně dán migrací obyvatel, která byla prvotně založena na stěhování za prací a lepším bydlením (město prvotně koncipované jako satelitní sídliště vázané na aktuálně utlumenou důlní činnost a propojené služby). Daná situace je aktuálně řešena oživením rozvoje území prostřednictvím podpory průmyslové výroby a nové výrobní kapacity firmy ept connector, s.r.o (300 zaměstnanců, zvýšení počtu pracovních míst v rámci ORP Sokolov o 100 zaměstnanců).

Použitá demografická data vycházejí z informací ČSÚ Karlovarského kraje a matriky města Habartova. Pozitivním jevem je nárůst porodnosti v posledním období a celkový přirozený i migrační přírůstek obyvatel (2016). Rizikem přirozeného přírůstku trvale zůstává vysoká míra potratů (souběžné působení kulturních, sociálních a ekonomických faktorů).

 Vývoj počtu obyvatel v období let 2013 až 2017

Ukazatel

Počet obyvatel

(osoby)

 

2013

2014

2015

2016

2017

Stav k 1.1.

5 032

4 942

4 927

4 889

4 906

 

Stav k 31.12.

4 942

4 927

4 889

4 906

4 868

 

Přirozený přírůstek/úbytek

-14

4

-33

18

-23

 

Přirozená změna

Živě narození

50

40

38

62

45

 

Zemřelí

64

36

71

44

68

 

Saldo migrace

-76

-19

-5

-1

-15

 

Migrace

Přistěhovalí

87

127

135

141

171

 

Vystěhovalí

163

146

140

142

186

 

Celkový přírůstek/úbytek

-90

-15

-38

17

-38

 

Sňatky

23

15

29

25

23

 

Rozvody

16

17

11

12

11

 

Potraty

22

19

14

18

17

 

Zdroj: ČSÚ Karlovarský kraj

 

 

 

 

 

 

 

Změna počtu obyvatel a věkové poměry v obci Habartov v porovnání s ORP Sokolov, krajem a ČR

 Počet obyvatel v roce 2014Změna počtu obyvatel (2001-2011)0-14 let (%)65 a více let (%)Index stáříZměna podílu obyvatel
0-14 let (2003-2013)
Změna podílu obyvatel
65+ let (2003-2013)
Habartov 4 868,00 111,78 14,65% 19,25% 131,42 122,43 52,27
ORP SOKOLOV 75 618,00 103,51 15,25% 15,68% 117,60 113,26 67,95
Okres Sokolov 88 795,00 104,05 15,42% 18,38% 119,20 111,20 58,37
Karlovarský kraj 295 305,00 102,96 15,00% 19,44% 129,62 106,28 63,40
ČR 10 608 522,00 98,02 15,75% 19,23% 122,12 96,74 72,47


Zdroj: ČSÚ

Dlouhodobý vývoj počtu obyvatel obce Habartov od roku 1910
Dlouhodobý vývoj počtu obyvatel obce Habartov od roku 1910
Zdroj: ČSÚ

 

 

 

Vývoj počtu obyvatel obce Habartov v letech 2003 - 2017
Vývoj počtu obyvatel obce Habartov v letech 2003 - 2017
Zdroj: ČSÚ

Věkové složení obyvatelstva  

 

Stav obyvatel k 31.12.
  2013 2014 2015 2016 2017
Počet obyvatel celkem 4 942 4 927 4 889 4 906 4 868
v tom podle pohlaví muži 2 469 2 487 2 450 2 443 2 433
ženy 2 473 2 440 2 439 2 463 2 435
v tom ve věku (let) 0-14 716 690 688 714 713
15-64 3 353 3 339 3 292 3 261 3 218
65 a více 873 898 909 931 937
Průměrný věk 41,3 41,8 42,0 42,3 42,5

 Zdroj: ČSÚ Karlovarský kraj

 

 

 

 

 

 

 

 

Věková struktura obyvatel obce Habartov v roce 2017
Věková struktura obyvatel obce Habartov v roce 2017
Zdroj: ČSÚ

Vzdělanostní struktura

Struktura obyvatelstva v Habartově z hlediska dosaženého vzdělání odpovídá převažujícímu hornickému průmyslu, který je orientován na dělnická pracovní místa a který tak nevyžaduje vyšší stupeň vzdělání. Ze SLDB v roce 2011 vyplývá, že největší část populace města Habartov jsou vyučení a se středním odborným vzděláním bez maturity (41 %). Základní vzdělání mělo 37 % obyvatel. Vysokoškolské studium měla ukončeno necelá 2 % obyvatel města, což je o 2 procentní body méně než byl průměr v okrese Sokolov. 

Vše o území VDB

 Celkemmužiženy
Obyvatelstvo ve věku 15 a více let 4 102 2 023 2 079
z toho podle stupně vzdělání bez vzdělání 47 16 31
základní včetně neukončeného 1 265 506 759
střední vč. vyučení (bez maturity) 1 581 922 659
úplné střední (s maturitou) 752 324 428
nástavbové studium 57 24 33
vyšší odborné vzdělání 16 3 13
vysokoškolské 136 71 65

Zdroj: ČSÚ Karlovarský kraj

 

 

 

 

 

 

 

Vzdělanostní struktura obyvatel obce Habartov v roce 2011
Vzdělanostní struktura obyvatel obce Habartov v roce 2011
Zdroj: ČSÚ

Sociální situace

Národnostní menšiny

Národnostní skladba obyvatelstva ve městě Habartov není výrazněji strukturovaná. Žádné národností menšiny zde nejsou významněji zastoupeny. Z SLDB v roce 2001 vyplývá, že největší podíl obyvatelstva (87,2 %) tvoří Češi. Z cizích národností jsou nejpočetněji zastoupeni Slováci (5,9 %) a Němci (5,5 %).
Obyvatel, kteří se řadí mezi věřící, bylo v Habartově dle SLDB z roku 2001 celkem 20 %. Největší počet (17 % obyvatelstva) se hlásil k římskokatolické církvi (86 % věřících). Druhou nejpočetnější církví byla Českobratrská církev evangelická, ke které se hlásilo 4,4 % všech věřících ve městě Habartov.

 

 Celkemmužiženy
Obyvatelstvo celkem 4 822 2 380 2 442
z toho národnost česká 3 073 1 515 1 558
moravská 2 1 1
slezská - - -
slovenská 155 65 90
německá 140 60 80
polská 3 - 3
romská 6 2 4
ukrajinská 3 3 -
vietnamská 4 3 1
neuvedeno 1 337 686 651
 
Zdroj: ČSÚ Karlovarský kraj

Výraznější zastoupení ve městě Habartov, ač statisticky nepodchycené, má romské etnikum a to i přesto, že k romské národnosti se při sčítání přihlásilo jen 0,3 % obyvatelstva (14 osob). Nepřesná statistická evidence romské menšiny je dána obecně nedůvěrou Romů ke sčítání.
Romská menšina je v Habartově, podobně jako v celém Sokolovsku, postižena zvýšenou mírou sociální vyloučenosti. U Romů v Habartově se vyskytuje ve větší míře nezaměstnanost, závislost na sociálních dávkách, apatie, zvýšená kriminalita, drogy, krádeže kovu, prostituce a úvěrové podvody.

Město Habartov patří mezi obce s vysokým počtem osob ohrožených sociálním vyloučením v rámci Karlovarského kraje. Je jen málo subjektů, které by se věnovaly sociálně ohrožené skupině obyvatel ať už Romů tak i neromů. Nestátní neziskové organizace poskytují v obci dluhové poradenství.

 

 

3. Hospodářství

Zaměstnanost

Ve městě Habartov je k 31. 12. 2017 registrováno 925 podnikatelských subjektů.

Ekonomicky aktivních osob bylo k 31. 12. 2017 v Habartově 2 240 a počet uchazečů o zaměstnání 365. Počet osob vyjíždějících z obce za prací činil k 31. 12. 2017 celkem 766 osob a počet osob dojíždějících za prací do obce 101. Celkový počet zaměstnaných osob byl 1 938. 

Struktura zaměstnanosti v obci Habartov podle odvětví v roce 2017 (%)

 Zemědělství a lesnictvíPrůmysl a stavebnictvíSlužby
Habartov 0,77% 48,92% 37,31%
SOKOLOV 1,07% 39,18% 46,23%
Karlovarský kraj 2,18% 30,90% 51,52%
ČR 2,74% 32,23% 53,87%


Zdroj: ČSÚ

 

 

 

 

 

 

 


Vývoj počtu nezaměstnaných osob


Vývoj počtu nezaměstnaných osob
Zdroj: ČSÚ

Struktura podnikatelských subjektů podle velikosti v obci Habartov v roce 2016

Počet zaměstnancůKategorieAbsolutněRelativně (%)
do 10 mikropodniky 41 27,03%
10-49 malé podniky 7 0,89%
50-249 střední podniky 2 0,25%
250 a více velké podniky 0 -
nezjištěno - 566 71,83%


Zdroj: ČSÚ

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Struktura podnikatelských subjektů podle odvětví v obci Habartov v roce 2016
Struktura podnikatelských subjektů podle odvětví v obci Habartov v roce 2016
Zdroj: ČSÚ


4. Infrastruktura

Infrastruktura

Zásobování vodou

Vodní toky

Celé správní území města Habartov patří do povodí Ohře. Centrální část území je odvodňována Habartovským potokem. Byla pro něj vytvořena nová umělá trasa okolo výsypky. Z jeho pravostranných přítoků je nejvýznamnější Částkovský potok, odvodňující prostor jihovýchodně od Horního Částkova. Levostranným přítokem je Obecní potok, odvodňující území mezi Habartovem a Klučí. Západní okraj území odvodňuje Libocký potok, východní Radvanovský potok. Velká část toku má zpevněná napřímená koryta. Z vodních ploch zasahuje do katastrálního území část údolní nádrže Horka a rybník na Radvanovském potoce. Nově byly vybudovány tři vodní nádrže na severním okraji Lítovské výsypky. V území je dále několik drobných vodních ploch.

Zásobování pitnou vodou

Územím prochází skupinový vodovod Horka (západní částí). Ve všech sídlech a lokalitách je vybudován veřejný vodovod. V Habartově se nachází vodojem. V lokalitě Na Rovince je také vodojem s čerpací stanicí vody. Parametry kvality dodávané pitné vody plně odpovídají požadavkum na sledované mezní limity.

Zásobování teplem

V současné době je město Habartov (sídliště s bytovými domy) napojeno na parovod Tisová. Teplovod je vedený podél komunikace (III/21235) od Bukovan. Dále je pro vytápění používán plyn a vytápění s využitím pevných paliv.

V Lítově a oddělených částech sídel ve správním území Habartova je převážně využíváno vytápění plynem, část obydlí má lokální vytápění s využitím pevných paliv. V sídle Horní Částkov je využíván lokální způsob vytápění s využitím převážně pevných paliv.

Zásobování plynem

Správním územím města Habartov prochází VTL plynovod, na který jsou napojeny regulační stanice. Odtud je rozveden STL plynovod do všech sídel (mimo Horního Částkova) a oddělených částí v celém území a také NTL plynovod rozvedený po městě Habartov. Sídlo Horní Částkov není plynofikováno.

Zásobování elektrickou energií

Správní území obce Habartov je zásobováno elektrickou energií společností ČEZ, a.s. z rozvodny Tisová. Venkovní vedení 22 kV je z prostoru rozvodny nataženo do transformačních stanic, určených pro zásobování distribuční sítě NN. Venkovní vedení je vzdušné nebo je vedeno v zemi. Současný stav primární napájecí sítě je uspokojivý. Územím dále prochází síť VVN. Město disponuje veřejným osvětlením, který průběžně rekonstruuje a rozšiřuje dle požadavků a potřeb. Lze říci, že veřejné osvětlení v Habartově je na velmi dobré úrovni.

Odpadová politika

V současné době je systém nakládání s komunálním odpadem ve městě Habartově řešen ve spolupráci se společnostmi Technické služby, org. složka města Habartov, která provádí svoz směsného komunálního a bioodpadu a soukromou odpadovou společností, která provozuje svoz dalších složek tříděného sběru.

V současnosti se daří, i když velmi pozvolna, zvyšovat podíl vytříděných složek a tím snižovat objem směsného komunálního odpadu ukládaného na skládku. Tento příznivý trend lze vysledovat u všech tříděných komodit vyjma skleněných obalů. Dominantní složkou tříděných odpadů je komodita papíru, městem Habartov vykazovaná pod kat. číslem 150101. V roce 2015 bylo těchto odpadů vyseparováno více než 52 tun, což představuje zvýšení za 3 roky o více než 21 %.

Město provozuje v rámci nakládání s komunálními odpady separovaný sběr povinných komodit pomocí nádob umístěných na veřejných prostranství. Množství nádob dle jednotlivých druhů odpadů udává následující tabulka.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Sběrná sít města Habartov

Druh odpadu

Počet nádob

Kapacita m3

výtěžnost tun/m3

Papír

                       24

41,2

1,27 (1,4 á 1,1m3)

Plast směsný

                       28

83,2

0,18 (0,2 á 1,1m3)

Sklo směsné

                     24

71,9

0,31 (0,35 á 1,1m3)

Kovy                                             1

 

Nápojový karton

                       3

5,4

0,12 (0,14 á 1,1m3)

Bioodpad                                    2

Textil (v režimu zákona)             2

 

 

Produkce všech odpadů, zpětný odběr a analýza produkce bioodpadu je pro časovou řadu 2013-2016 obsažena v následujících tabulkách. Byla využita Průběžná evidence nakládání s odpady (za období: let 2012-2016) a výstup z dotazníkového šetření společnosti EKO-KOM a.s. Podrobný přehled všech zaevidovaných odpadů v daném období uvádí následující tabulka.

 

Současná produkce komunálních odpadů v období 2012 - 2016

kód

název

kat.

2012

2013

2014

2015

2016

150102

plast

O

15.60

12.75

11.61

14.86

14,678

150101

papír

O

41.17

43.21

53.00

52.39

55,19

150105

Nápojové kartony

O

0.93

0.74

0.63

0.67

0,842

150107

sklo

O

29.67

23.55

25.24

22.83

21,1

160103

Pneumatiky

O

19.89

17.04

17.26

17.67

17,3

170107

Směsi nebo odd. frakce betonu, cihel, tašek

O

0.00

0.00

32.05

11.54

6,02

170504

Zemina a kamení

O

6.77

0.00

5.63

6.96

0

170605

stavební materiál obsahující azbest

N

0.00

1.58

0.00

0.00

0

170904

Smíšený stavební a demoliční odpady neuvedené pod čísly

O

13.10

9.85

8.78

11.00

5

200123

vyřazená zařízení obsahující chlorfluoruvodíky (elektro zařízení)

N

1.23

1.06

0.00

0.00

0

200126

olej a tuky

N

0.00

0.02

0.00

0.00

0

200127

Barvy, tiskařské barvy, lepidla a pryskyřice obsahující neb.

N

0.12

0.07

0.06

1.44

0

200133

Baterie a akumulátory, zařazené pod čísly

N

0.06

0.00

0.00

0.00

0

200140

Kovy

O

0

0

0

0

13,29

200201

Biologicky rozložitelný odpad

O

131.33

112.10

170.94

126.09

169,57

200301

Směsný komunální odpad

O

1312.48

1179.03

1077.57

1113.52

1148.56

200307

Objemný odpad

O

183.62

201.73

223.01

247.86

290.75

Celkem

 

 

1755.97

1602.74

1625.78

1626.82

1742.7

 

Z analýzy současné produkce odpadů je patrný nepatrný pokles produkce odpadů. Pozitivním ukazatelem je pravidelný pokles podílu SKO (cca 66 %) na celkové produkci komunálních odpadů. Hlavními oddělenými složkami jsou: objemný odpad(16 %), biologicky rozložitelný odpad (10 %), obaly (5 %), pneumatiky (1 %) a ostatní odpady.

V rámci areálu TS je vybudováno překladiště SKO. Jedná se o vybudovanou rampu, pod kterou je umístěn velkoobjemový lisovací kontejner. Překládací stanice byla uvedena do provozu v červnu 2013. Překládací stanice slouží pro uložení směsného komunálního odpadu z popelnicových kontejnerů ze sídlištní části města.

Pro uložení směsného komunálního odpadu je v sídlištní části města rozmístěno 40 ks popelnicových kontejnerů, které jsou pravidelně v pondělí, v úterý a ve čtvrtek vyváženy kontejnerovým nosičem MAN a AVIA do areálu Technických služeb na překládací stanici komunálního odpadu. Odpad je vyklápěn z rampy do přistaveného lisovacího kontejneru, ve kterém je okamžitě slisován. Kapacita lisovacího kontejneru je 13 až 17 popelnicových kontejnerů. Naplněný kontejner se slisovaným odpadem je z areálu Technických služeb odvážen na řízenou skládku komunálního odpadu Tisová.

Město plánuje v následujících letech v areálu technických služeb vybudovat za přispění dotace z OPŽP sběrný dvůr.

 

Zařízení k nakládání s odpady v dané oblasti

V městě Habartově jsou v současné době tři společnosti dle rejstříku registrovaných zařízení dle zákona o odpadech č.185/2001 Sb, které mají oprávnění nakládat s odpady. Nejvýznamnější je společnost FCC Česká republika, s.r.o.

 

DOPRAVA

Z hlediska přepravy osob a zboží má nejvýznamnější podíl silniční doprava automobilová, následuje autobusová doprava. Městem neprochází žádná železniční trať. Ve městě se nachází celkem 13 131 m chodníků, 28 049 m zpevněných cest (47% ve vlastnictví města Habartov) a 1 398 m cest nezpevněných.

Silniční doprava

Městem Habartov prochází silnice třetí třídy číslo III/21233 spojující Svatavu, Habartov a Lítov. Tato silnice prošla v roce 2005 kompletní rekonstrukcí v úseku mezi obcemi Svatava – Habartov – Lítov - Kaceřov na kategorii S 7,5 a na zvýšené dopravní zatížení.

Parkování

Vzhledem k typu zástavby je v současné době parkování v Habartově řešeno buď na vlastních pozemcích u rodinných domů, nebo na parkovacích a odstavných plochách u bytových domů. Samostatné parkoviště je na náměstí a v roce 2018 nově vybudované v ulici Karla Čapka po demolici bytových domů. V okolí sídliště je množství řadových garáží, převážně v jižní a východní části sídlištní části města.

Cyklistická doprava

Městem Habartov prochází cyklotrasa číslo 2179, která měří 14 kilometrů a vede z Kaceřova přes Habartov a Josefov do Hřebenů.

V brzké době je plánována realizace cyklostezky městem od muzea do Lítova.

Dopravní obslužnost

Okresní město Sokolov je svojí blízkou polohou přirozeným cílem pro obyvatele Habartova při dojíždění za prací. Habartov se Sokolovem spojuje několik autobusových linek, které provozuje společnost Autobusy Karlovy Vary, a.s. V Habartově se nachází autobusové nádraží.

 

 

5. Vybavenost města

Vybavenost obce

Zdravotnictví

Ve městě Habartov je zajištena základní zdravotní péče jak pro děti, tak i pro dospělé. Ordinace lékařu včetně lékárny jsou soustředěny společně v objektu zdravotního střediska, která je v soukromém vlastnictví lékařů. Specializovaná lékařská zařízení v Habartově nejsou zastoupena a nacházejí se v nedalekém okresním městě Sokolov, případně v krajském městě Karlovy Vary.

Zdravotnická zařízení ve městě Habartov:

- 2 ordinace praktického lékaře pro dospělé

- 1 ordinace praktického lékaře pro děti a dorost

- 1 ordinace logopeda

- 1 lékárna

Vedení města Habartov si je vědomo důležitosti aktivní spolupráce při zajištění dostupnosti zdravotní péče na území města. Aktivně jsou vyhledávány možnosti řešení nastalé situace úbytku poskytovaných lékařských služeb na území města.

 

Sociální péče

Sociální péči zajišťuje v Habartově organizační složka města a pracovník městského úřadu Habartov.

Pečovatelská služba města Habartova

Pečovatelská služba je organizační složka města Habartova. Pracoviště pečovatelské služby se nachází v Domě s pečovatelskou službou Uhelná 217 a v Domě s pečovatelskou službou Uhelná 215, Habartov – Kluč. Oba domy jsou majetkem města Habartova.

Pečovatelská služba zajištuje následující služby:

- pomoc při zvládání běžných úkonů péče o vlastní osobu,

- pomoc při osobní hygieně nebo poskytnutí podmínek pro osobní hygienu,

- poskytnutí stravy nebo pomoc při zajištění stravy,

- pomoc při zajištění chodu domácnosti,

- zprostředkování kontaktu se společenským prostředím,

 

Předmětem činnosti jsou dovozy obědů, nákupy, pochůzky, úklidy, praní a žehlení prádla, doprovod k lékaři.

Pečovatelská služba se poskytuje přímo v bytech klientů. Terénní pečovatelská služba je určena občanům města Habartov v důchodovém věku nebo osobám pobírajícím invalidní důchod. Klienty terénních služeb jsou osoby, které si z důvodu zdravotního stavu nebo ztráty soběstačnosti nejsou samy schopny obstarat nutné práce v domácnosti, nebo další životní potřeby nebo potřebují jinou osobní péci.

 

Dům s pečovatelskou službou Uhelná 217

Dům je tvořen 23 byty 1+1, z toho jsou 4 byty bezbariérové. Dům je celý bezbariérový a je zde výtah. Objekt byl nově postaven a zprovozněn v roce 2004. V objektu se kromě bytů pro klienty, kterých je v současné době 27, nachází denní místnost pro pečovatelky, sklad materiálu, společenská místnost, výdejna obědů, prádelna, ordinace lékaře, který do domu pravidelně dochází pro zajištění základní lékařské péče. Ke každému bytu je přidělen sklep.

 

Dům s pečovatelskou službou Uhelná 215

Provoz domu byl zahájen v roce 1997. Původně byl provozován jako penzion pro důchodce. Na základě jednání s klienty a rozhodnutí zastupitelstva města byl dům transformován na dům s pečovatelskou službou se zachováním cílové skupiny klientu. S klienty jsou uzavírány nájemní smlouvy na byty. Služby sociálně-zdravotního charakteru poskytuje pečovatelská služba. V dome je 20 bytu, v nichž je ubytováno v současné době 20 klientů. Z toho jsou 2 garsonky, 15 bytu 1+1, 2 byty 1+2 a 1 byt 1+2 pro správce objektu. Dům je vybaven výtahem. V objektu je společenská místnost, místnost pro úklid, sklepy, prádelna, 2 sušárny a mandl, plynová kotelna a koupelna pro klienty pečovatelské služby neubytované v zařízení.

 

Dovozová služba

Město Habartov zřídilo v roce 2018 dovozovou službu. Cílem zřízené služby je usnadnit cesty seniorům či lidem se zdravotním znevýhodněním za lékařem, do nemocnice nebo na úřady. Služba je poskytovaná občanům, kteří mají trvalý pobyt na území města Habartova, kam spadají i přilehlé části Kluč, Úžlabí, Na Rovince, Horní Částkov a Lítov. Doprava je provozována v rámci obce a okresu Sokolov. V individuálně sjednaných termínech i na území Karlovarského kraje. Je provozována městem Habartov.

 

Kulturní zařízení a zázemí ve městě

Městské kulturní středisko Habartov

Kulturní program ve městě zajišťuje především Městské kulturní středisko v Habartově. Pořádají se zde celoročně nejrůznější kulturní akce v podobě divadelních a hudebních představení a koncertů nebo se prostory využívají pro různé vzdělávací akce, prezentace nebo jednání. Součástí kulturního střediska je i kino, které je navštěvováno diváky nejčastěji.

Městské kulturní středisko (MKS) je organizační složkou města Habartov. Zajišťuje činnost nejen kulturního střediska, ale také knihovny, infocentra a muzea bezpečnostních sborů.

 

Muzeum bezpečnostních sborů

  • stálá expozice k dobovým událostem roku 1938
  • vlastní muzeální expozice
  • průvodci v dobových uniformách
  • semináře a přednášky

Infocentrum

  • provoz informačního portálu
  • poskytování informací
  • programové nabídky pro turisty
  • propagační materiály, mapy, suvenýry
  • veřejný internet
  • úschovna zavazadel

Knihovna

  • klasické knihovní služby
  • čítárna
  • veřejný internet
  • přednášky, besedy

 

Sportoviště

V Habartově se nachází celá řada sportovních zařízení. Postupem času dochází k jejich modernizaci a obnově a také rozšiřování jejich nabídky.

Vedle v nedávné době zmodernizovaného travnatého fotbalového hřiště se v obci nachází druhé se škváro-pískovým povrchem. Dále se ve městě nachází dvě víceúčelová hřiště. Jedno u základní školy a jedno u základní umělecké školy.

Víceúčelové hřiště u ZŠ:

V dopoledních hodinách slouží žákům ZŠ v rámci TV, odpoledně je pak zdarma pod dohledem správce k dispozici široké veřejnosti.
Součástí areálu jsou dva stoly na venkovní stolní tenis, streetballový kout, antukové hřiště na nohejbal či volejbal, dva beachvolejbalové kurty a hlavně pak hřiště s umělým povrchem, pod nímž se nachází i malý dětský koutek. Sportovní vybavení je možné si zapůjčit u pověřeného správce.

Víceúčelové hřiště u ZUŠ:

Hřiště vzniklo cca před třemi lety v roce 2015 a poskytuje zázemí především pro tenis, nicméně na hřišti by bylo možné odehrát i nohejbal či volejbal. Areál nabízí zázemí v podobě parkovacích míst, sociálního zařízení, sprch, šaten a klubovny.

V rekreační zóně jezera Boden se občanům a turistům naskýtá nabídka sportovního a rekreačního vyžití. Vedle možnosti koupání se zde nachází in line dráha ve tvaru osmičky.

V Habartově myslíme i na lidi dříve narozené, kteří chtějí být aktivní a cvičení jim není cizí. Aktuálně se v Habartově nacházejí tři místa s pěti cvičebními prvky speciálně navrženými pro procvičování pohybového aparátu seniorů (ulice Karla Čapka, ulice Okružní, zahrada DPS na Kluči).

 

V roce 2018 došlo v Habartově ke zcela zásadní obnově dětských koutků a hřišť. Bylo provedeno odstranění starých a bezpečnostně nevyhovujících prvků a na několika místech byla zbudována hřišťátka, která vyhovují současným normám. Konkrétně se jedná o hřiště v ulici Jiráskova, Švermova, Čs. armády a Karla Čapka, dále se děti dočkaly herních prvků v areálu TJ Baník Habartov a konečně i v Lítově, kde se dětský koutek nachází na pozemcích tamějšího futsalového klubu AC Lítov. K těmto novým hřištím je nutno přičíst ty poněkud starší (náměstí Přátelství, Sluníčko u DDM, hřiště u ZŠ, koutek na rádském koupališti, hřiště na Kluči,v osadě Na Rovince, v Úžlabí, v lokalitě Boden, a v neposlední řadě v ulici Okružní) a dojdeme k číslu patnáct. 



6. Životní prostředí

Ochrana ovzduší

V současné době je ve městě Habartov narušováno ovzduší jen částečně lokálními tepelnými zdroji (větší část území je plynofikována). Habartov spadá do Sokolovské pánve, což je oblast silně zasažená zejména důlními aktivitami. Blízký Sokolov zasahuje svými negativními vlivy (průmysl, teplárny) i na území města Habartov okrajově.

Emisní škodliviny  z dopravního  zatížení  a  zvýšená  prašnost  se  po  ukončení  těžby z povrchových dolů snížily a došlo k celkovému zlepšení stavu ovzduší ve městě.

Ochrana proti hluku a vibracím

V bezprostřední blízkosti města probíhala velkoplošná povrchová těžba hnědého uhlí, která byla zdrojem hluku a vibrací. Těžba již byla ukončena a v současné době probíhá sanace a rekultivace území. Hluk a vibrace v současné době vznikají hlavně z dopravního provozu.

Nejintenzivnější hluk je hluk z komunikace III/21233 a III/21234, která protíná město.

 

Ochrana vod

Ochranná pásma

Na katastrálním území města se nacházejí ochranná pásma vodního zdroje Horka - ochranné pásmo I. stupně a II.stupně.

Chráněná oblast přirozené akumulace vod

Zajišťuje se ochrana v širším území v souvislosti s přírodními podmínkami a s důrazem na prevenci před ohrožením vodních zdrojů. Jsou stanoveny omezení a zákazy některých činností.

Ochranná pásma přírodních léčivých zdrojů

Územím prochází ochranné pásmo II.stupně - II.B přírodních léčivých zdrojů lázeňského místa Františkovy Lázně. Pro každý stupeň jsou upřesněny zákazy činností a je stanoven režim ochrany.

 

 Ochrana přírody:

 Významné krajinné prvky:

V katastrálním území Habartova je registrován významný krajinný prvek- Kamenné pařezy.

Přechodně chráněná plocha:

Na území se nachází přechodně chráněná plocha – Kamenné pařezy - na dobu do 30.6.2011. Je vyhlášena k ochraně území s dočasným výskytem paleontologických nálezů a  z důvodu vědeckého a studijního významu území jako geologické lokality.

 

 

 

 

 

7. Správa města

Město Habartov je veřejnoprávní korporací, má právní subjektivitu a má vlastní majetek. Dle zákona c. 128/2000 Sb. o obcích, je Habartov územně samosprávným celkem. Město Habartov vede  účetnictví v souladu s platnými právními předpisy. Habartov je zrizovatelem šesti příspěvkových organizací a tří organizačních složek. Městské zastupitelstvo má celkem 17 členů. Předmět činnosti vyplývá ze zákona c. 128/2000 Sb.

Výbory Zastupitelstva města Habartov

  • Výbor finanční
  • Výbor kontrolní

Komise Rady mesta Habartov

  • Komise pro sport a kulturu
  • Komise prevence kriminality
  • Komise pro po rozvoj města a investice
  • Komise stavební

Příspěvkové organizace Města Habartov

  • Mateřská škola Duhová
  • Mateřská škola, Okružní 111
  • Základní škola
  • Základní umělecká škola
  • Dům dětí a mládeže

Organizační složky mesta Habartov

  • Technické služby Habartov
  • Dům s pečovatelskou službou
  • Městské kulturní středisko Habartov
  • Jednotka sboru dobrovolných hasičů

 

Srovnání struktury rozpočtových příjmů v období 2009 - 2016
Srovnání struktury rozpočtových příjmů v období 2009 - 2016
Zdroj: ČSÚ

Vývoj rozpočtového hospodaření v obci Habartov v letech 2009 - 2016 (v tis. Kč)
Vývoj rozpočtového hospodaření v obci Habartov v letech 2009 - 2016 (v tis. Kč)
Zdroj: ČSÚ
Vývoj rozpočtového hospodaření obce Habartov v letech 2009 - 2016 (v tis. Kč)

 20092010201120122013201420152016
Daňové příjmy 49 026 46 464 48 661 47 905 62 258 64 579 61 196 66 029
Nedaňové příjmy 11 411 12 941 14 137 7 297 8 861 14 898 9 836 7 172
Kapitálové příjmy 3 801 4 521 2 674 21 546 2 905 1 621 10 090 9 582
Neinvestiční přijaté dotace 5 126 4 894 3 885 4 312 3 481 3 001 2 880 3 022
Investiční přijaté dotace 19 704 7 419 4 163 383 9 629 1 313 4 922 0
Příjmy 89 067 76 238 73 519 81 444 87 134 85 412 88 923 85 805
Běžné výdaje 59 170 45 292 52 194 51 042 57 604 52 424 48 171 50 574
Kapitálové výdaje 54 981 26 705 13 648 12 591 17 542 14 342 19 575 45 138
Výdaje celkem 114 152 71 997 65 842 63 633 75 146 66 765 67 746 95 712
Saldo příjmů a výdajů -25 085 4 241 7 677 17 811 11 988 18 647 21 178 -9 906
Podíl kapitálových výdajů 48,17% 37,09% 20,73% 19,79% 23,34% 21,48% 28,90% 47,16%
Podíl běžných výdajů na celkových příjmech 66,43% 59,41% 70,99% 62,67% 66,11% 61,38% 54,17% 58,94%

Zdroj: ČSÚ



A.2 Východiska pro návrhovou část

Problémová analýza:

Problémová analýza byla sestavena na základě výsledků dotazníkového šetření, které proběhlo v období od května do listopadu 2018, dále na základě komunikace v komisi Pro rozvoj a investice, ustanovené radou města, na základě závěrů pracovní skupiny Prevence kriminality, ustanovené zastupitelstvem města v 1Q roku 2018, a dále pak na základě znalostí a zkušenosti odborných pracovníků městského úřadu, popřípadě komunikací se zástupci spolků.

 

Připravenost pro udržitelný rozvoj:

  1. nízká připravenost lokalit k rozvoji individuálního bydlení
  2. nesourodost a oddělení jednotlivých městských částí
  3. relativně velká rozlehlost území bez bezpečného dopravního spojení (škola, školky)
  4. zejména absence bezpečných přístupových cest k městským částem Na Rovince, Lítov
  5. nejasné zajištění lékařské péče po roce 2020
  6. malá kapacita pečovatelské služby s ohledem na demografický vývoj
  7. nízká kapacita sociálních služeb
  8. nedostatečná nabídka pracovních příležitostí a odliv obyvatelstva v produktivním věku
  9. nabídka obchodů a služeb
  10. absence ploch pro rozvoj podnikatelských aktivit
  11. výskyt lokalit a objektů se statutem „brownfield“
  12. areál Technických služeb, dům Vítězná, objekty Lion, Hornický dům, budova MěÚ, objekty v držení Rybára, bývalá kotelna, vč. skládky, budova „školka“ Kluč, objekty Dukla
  13. omezení spojená s vlastnictvím nemovitostí, popř. pozemků

 

Sociologický vývoj sídelní oblasti:

  1. nízká kupní síla obyvatelstva
  2. relativně nízké ceny nemovitostí (nebezpečí obchodu s chudobou)
  3. sociální skladba obyvatelstva v sídlištní části města
  4. značný podíl obyvatelstva zatíženého exekucemi
  5. výskyt heren a hazardu
  6. narůstající výskyt sociálně patologických jevů na sídlištní části města, zejména Okružní, 1. máje

 

Komunitní život, volnočasové aktivity, školství:

  1. absence komunikace města a jednotlivých městských částí
  2. absence komunitního centra, popřípadě objektu s velkokapacitním sálem
  3. absence prostoru pro pořádání kulturních akcí
  4. nedostatek kantorů, včetně kvalifikovaných
  5. nedostatečná kapacita tělocvičny s dopadem na volnočasové aktivity
  6. absence zázemí pro nácvik atletických disciplín

 

Dopravní síť a technická infrastruktura města:

  1. nefunkční VO Úžlabí, Na Rovince, severovýchodní část sídliště, starý Habartov
  2. nefunkční ČOV Lítov, Úžlabí
  3. omezená kapacita sdružené ČOV Habartov, Bukovany
  4. oddělení splaškové a dešťové kanalizace
  5. chybějící kanalizace Na Rovince, Horní Částkov
  6. chybějící parkovací místa, zejména sídlištní oblast města
  7. nevyhovující prostředky statické dopravy (přechody, chodníky)
  8. neutěšený stav místních komunikací
  9. stav techniky k údržbě a úklidu města
  10. zastaralé kapacity pro nakládání s komunálním odpadem
  11. nedostatečná kapacita pro sběr a nakládání s bioodpady

 

Rozvoj služeb a turismu:

  1. nízké využití turistického potenciálu lokalit - jezero Medard, Boden, Lítovská výsypka
  2. absence nových turistických cílů k zatraktivnění lokality
  3. chybějící kapacita ubytovacích zařízení 

SWOT analýza

Silné stránky

  • Atraktivnost území v rámci lázeňského trojúhelníku
    Umístění města v bezprostřední blízkosti lázeňského trojúhelníku
  • Ukončení zásadních rozvojových projektů s vysokou finanční náročností
  • Zdravé městské finance
  • Zájem o nákup nemovitostí a s tím související růst jejich cen
  • Existence rozvojových ploch
  • Noví zaměstnavatelé a rozšiřování jejich výrobních kapacit
  • Možnost oddělení cyklodopravy od silniční
  • Možnost napojení na páteřní cyklostezku KV kraje
  • Blízkost jezera Medard

Slabé stránky

  • Historicky dané dispozice města a tomu odpovídající infrastruktura
  • Nedostatečné dopravní propojení městských částí, zejména mimo silniční síť
  • Nízká kupní síla obyvatel zejména v sídlištní části
  • Sociální složení obyvatel v sídlištní části
  • Územní omezení - město leží na severním okraji svého katastru a jižně je omezeno bývalým dolovým územím

Příležitosti

  • Zvýšení kupní sily obyvatelstva
  • Růst cen nemovitostí
  • Pozitivní změna skladby obyvatelstva
  • Finanční a materiálně-technická podpora škol. zařízení zřizovatelem
  • Struktura spolků a jejich dlouhodobá činnost
  • Dostupnost nových technologií (LED systémy, kamerové systémy)
  • Státní podpora oddělení cyklo a pěší dopravy od silniční sítě
  • Eliminace hazardu ve městě od 1.1.2019
  • Vznik nových pracovních příležitostí a růst mezd
  • Dlouhodobě stabilní rozpočet města
  • Nové dotační příležitosti k podpoře strukturálně postižených regionů

Hrozby

  • Věková struktura obyvatelstva
  • Nárůst kriminality, sociálně - patologických jevů a sociálního napětí
  • Zhoršení ekonomické situace města
  • Nezájem okolních obcí o regionální spolupráci
  • Omezení dotačních příležitostí
  • Nedostatečná kapacita sociálních služeb s ohledem na demografický vývoj
  • Nedostatečná motivace učitelů ke změnám v profesní činnosti
  • Odliv nadaných žáků do výběrových škol mimo Habartov

B. NÁVRHOVÁ ČÁST

B.1 Strategická vize

 

 

  • město příjemné k životu pro všechny generace
  • město, kde se lidé nebojí zestárnout, kde jsou sociální služby dostupné všem
  • město bezpečné pro život, práci, vzdělání a volný čas jeho obyvatel
  • město, se kterým se jeho obyvatelé identifikují a chtějí se aktivně podílet na jeho rozvoji

B.2 Cíle, opatření a aktivity

Vysoká důležitost    Střední důležitost    Nízká důležitost

Cíl : „1. Připravenost pro udržitelný rozvoj města a kvalita života obyvatel”

Opatření : „1.1. Rozvoj ploch pro individuální bydlení”

Od - do Odpovědnost Náklady
(tis. Kč)
Zdroj
financování

„1.1.1. Lokalita "pod Tescem" - 22 RD”

2020 - Kuchařová 20000 Vlastní
Příprava lokality mezi Tescem a zahradní kolonií pro plochy na výstavbu 22 rodinných domů. Projektová příprava téměř dokončena, ÚŘ probíhá.

„1.1.2. Lokalita "nad Baníkem" - 5 RD”

2021 - KPRMaI 10000 Vlastní
Aktivita na úrovni záměru a zpracované studie k realizaci, zařazeno do probíhající změny Územního plánu č. 3.

„1.1.3. Lokalita zbytkový pozemek "Serafin"”

2022 - KPRMaI 15000 Vlastní
Na úrovni záměru k realizaci, nutno zadat alespoň studii, ve shodě s územním plánem, nutná směna pozemků, nutná sanace bývalé retenční nádrže.

„1.1.4. Lokalita "ulice Čs. lesů"”

2022 - KPRMaI Vlastní
Výhledová lokalita pro rozvoj individuálního bydlení, nutnost zadat alespoň studii realizace.

„1.1.5. Vytipování potencionálních lokalit pro rozvoj individuálního bydlení”

2023 - KPRMaI Vlastní
Vytipování zájmových lokalit, určení priorit a podmínek realizace, zjištění vlastnických vztahů, jednání o majetkovém vyrovnání a nákupu pozemků.

Opatření : „1.2. Rozvoj a příprava ploch pro rozvoj pracovních příležitostí”

Od - do Odpovědnost Náklady
(tis. Kč)
Zdroj
financování

„1.2.1. Vytipování rozvojových lokalit k podpoře podnikání”

2021 - KPRMaI Vlastní
Záměr, vytipování vhodných lokalit, určení priorit realizace a obsazení vhodnou podnikatelskou činností.

„1.2.1. Projektová a realizační příprava”

2023 - KPRMaI Vlastní
Projektová příprava, rozhodnutí o stupni připravenosti pozemků

Opatření : „1.3. Opatření pro ekonomický rozvoj města a kvalitní fungování samosprávy”

Od - do Odpovědnost Náklady
(tis. Kč)
Zdroj
financování

„1.3.1. Rekonstrukce budovy městského úřadu”

2021 - 50000 Vlastní + externí

„1.3.2. Rozšíření a zkvalitnění infrastruktury pro cestovní ruch”

2022 - KPRMaI Vlastní + externí
Analýza absentujících služeb, zejména ubytovacích a stravovacích, podmínky pro dílčí investiční pobídky.

„1.3.3. Cyklonapojení na stálou síť cyklostezek KV kraje”

2019 - KPRMaI Vlastní + externí
Studie, záměr napojení, projektová příprava

Opatření : „1.4. Podpora zdravotnických služeb ve městě”

Od - do Odpovědnost Náklady
(tis. Kč)
Zdroj
financování

„1.4.1. Sestavení pracovní skupiny k analýze současného stavu”

2019 - 2019 ZM Vlastní
Rozhodnutí zastupitelstva o přidělení do gesce některé z komisí, popřípadě rady města.

„1.4.2. Návrh variant řešení zdravotní péče ve městě”

2019 - pracovní skupina Vlastní
Variantní řešení opatření k zachování zdravotnické péče ve městě.

„1.4.3. Projektová a realizační příprava dle priorit”

2019 - KPRMaI Vlastní
Výběr varianty zajištění zdravotní péče k realizaci, včetně projektové a realizační přípravy a přípravy případné dotační politiky města.

Opatření : „1.5. Navýšení kapacity sociálních služeb”

Od - do Odpovědnost Náklady
(tis. Kč)
Zdroj
financování

„1.5.1. Školka pro seniory”

2019 - ZM Vlastní
Sociální zařízení k pomoci rodinám a rodinným příslušníkům tak, aby měli zachovány životní standardy a kvalitu života při péči o osobu v seniorském věku.

„1.5.2. Navýšení kapacity pečovatelské služby”

2020 - pracovní skupina 0 Vlastní
Opatření k zajištění pečovatelské služby i s ohledem na případnou výstavbu nového DPS v reakci na demogragický vývoj.

„1.5.3. Rozšíření kapacity DPS”

2021 - pracovní skupina
Variantní řešení posouzení z pohledu navýšení počtu pracovníků, popř. sestavení analýzy k realizaci výstavby domu s pečovatelskou službou

„Zkvalitnění materiálně technické základny pečovatelské služby - rekonstrukce prádelny”

-
Rekonstrukce prostor stávající prádelny a sušárny za účelem zkvalitnění materiálně technického zázemí registrované pečovatelské sociální služby.

Opatření : „1.6. Nastavení koncepce a rozvoj bytové výstavby ve městě”

Od - do Odpovědnost Náklady
(tis. Kč)
Zdroj
financování

„1.6.1. Podpora výstavby sociálního bydlení”

2021 - KPRMaI Vlastní + externí
Variantní rozpracování záměru na realizaci projektu sociálního bydlení a startovacích bytů, včetně analýzy potřebnosti (možnosti obsazení vlastním obyvatelstvem města)

„1.6.2. Rekonstrukce a rozvoj městského bytového fondu”

2019 - KPRMaI 40000 Vlastní + externí
Dokončení revitalizace městských bytových domů, rekonstrukce městských bytových jednotek

„1.6.3. Modernizace a obnova vybavení městských bytů”

2020 - KPRMaI 10000 Vlastní
Koncepce obnovy vybavení a zařizovacích předmětů v městských bytových jednotkách.

Opatření : „1.7. Revitalizace městské zeleně”

Od - do Odpovědnost Náklady
(tis. Kč)
Zdroj
financování

„1.7.1 Údržba zeleně”

2019 - ZM + MO 0 Vlastní
Analýza zdravotního stavu dřevin v sídlištní zástavbě, zdravotní řezy, koncepce náhradní výsadby

„1.7.2. Městské parky”

2020 - ZM + MO Vlastní
Údržba + rozvoj lokalit se statutem městského parku

„1.7.3 Lesopark, příměstský park”

2020 - ZM + MO 5000 Vlastní
Směna pozemků příměstského lesa, studie realizace a úpravy lesoparku (lokalita kolem panelové cesty sídliště, ul. Hornická).

Opatření : „1.8. Bezpečnost”

Od - do Odpovědnost Náklady
(tis. Kč)
Zdroj
financování

„1.8.1. Zpracování dlouhodobé koncepce prevence kriminality”

2020 - KPK 0 Vlastní
Sestavení aktualizace problémové analýzy, návrh koncepce prevence, vyhodnocení dotazníkového šetření, určení oblastí k realizaci opatření.

„1.8.2. Posilování spolupráce s Policií ČR”

2019 - KPK
Zapojení zástupce místního oddělení do Komise prevence kriminality, dlouhodobá tvorba statistik, společný postup a návrhy opatření k řešení problémových lokalit.

„1.8.3. Modernizace a rozvoj kamerového systému”

2019 - KPK 2000 Vlastní
Dokončení projektu bezpečnostního kamerového systému v ulici I. máje, vytipování lokalit na základě vyhodnocení dotazníkového šetření prevence kriminality a problémových lokalit.

„1.8.4. Opatření k ukončení provozování hazardu ve městě”

2019 - RM 0 Vlastní
Právní analýza, revize povolení herních prostor, striktní uplatnění vyhlášky k eliminaci hazardu.

„1.8.5. Bezpečná škola”

2019 - KPK 0 Vlastní
Realizační část projektu, bezpečnostní audit a z něj plynoucí návrhy na opatření.

„1.8.6. Rekonstrukce budovy hasičské zbrojnice - 2.etapa”

2019 - 2020 5000 Vlastní + externí
Rekonstrukce vnitřních prostor hasičské zbrojnice. Žádost o dotaci z GŘ HZS bude podána v 5/2019 (výše 50 % dotace), dále z výzvy KÚ KK - 1 mil. Kč (12/2019).

Opatření : „1.9. Odpadová politika”

Od - do Odpovědnost Náklady
(tis. Kč)
Zdroj
financování

„1.9.1. Rozšíření systému třídění odpadu”

2019 - TS + RM
Analýza tříděného odpadu a možností rozšíření.

„1.9.2. Rozšíření systému likvidace bioodpadu”

2020 - TS + RM 2000 Vlastní + externí
Osazení domovních komposterů, rozšíření sběru bioodpadu.

„1.9.3. Obnova a budování kontejnerových stání”

2019 - TS 0 Vlastní
Vytipování vhodných lokalit pro budování kontejnerových stání.

„1.9.4. Rekonstrukce areálu technických služeb, zřízení sběrného dvora”

2020 - 18000
Rekonstrukce areálu technických služeb - demolice stávajících šaten a administrativní budovy, výstavba nové budovy. Vybudování sběrného dvora - rekonstrukce plochy, sběrné nádoby, zázemí pro kompostování a vybavení sběrného dvoru - žádost podána 2/2019 do OPŽP na vybudování sběrného dvora..

Opatření : „1.10. Cestovní ruch”

Od - do Odpovědnost Náklady
(tis. Kč)
Zdroj
financování

„1.10.1. Rozhledna Meluzínka”

2020 - RM + KPRMaI 9000 Vlastní + externí
Podpora cestovního ruchu vybudováním rozhledny v prostoru nejvyššího místa Lítovské výsypky.

„1.10.2 Rozšíření expozice muzea”

2023 - 2024 RM 4000 Vlastní + externí
Rozšíření expozice muzea a půdních prostor

„1.10.3 Vybudování venkovní infrastruktury pro cestovní ruch u budovy infocentra v Habartově”

2024 -
Vybudování pergoly s projektorem k prezentaci cílů cestovního ruchu u budovy infocentra spolu s dalším doprovodným zařízením pro cyklisty a návštěvníky.

Cíl : „2. Dopravní síť a technická infrastruktura města”

Opatření : „2.1. Rozvoj účelových komunikací a cyklostezek”

Od - do Odpovědnost Náklady
(tis. Kč)
Zdroj
financování

„2.1.1. Cyklostezka z Lítova do Habartova”

2019 - 2020 Kuchařová 7000 Vlastní + externí
Vybudování cyklostezky z městské části Lítov do Úžlabí s napojením na stávající inline dráhu u jezera Boden. Cyklostezka fakticky propojí Habartov s městskými částmi z důvodu bezpečné a ekologické dopravy obyvatel do zaměstnání, škol a za službami. Na projekt bude podána žádost o dotaci z 53. výzvy IROP a jedná se o 1. etapu. Součástí projektu je také vybudování kanalizace za cca. 8 mil. Kč. 2. etapa řeší propojení části od Muzea do centra města mimo frekventovanou silnici, na tuto etapu bude po

„2.1.2. Cyklostezka od muzea k sídlišti”

2019 - 2021 Kuchařová 5000 Vlastní + externí
Jedná se o 2. etapu městské cyklostezky. 1. etapa řeší propojení od městské části Lítov do města Habartova a bude v rámci ní podána žádost o dotaci z 53. výzvy IROP. Tato 2. etapa propojí mimo hlavní komunikaci městskou část od muzea do centra města Habartova a bude podána žádost o dotaci v rámci výzvy SFDI. Projektová příprava je v tuto chvíli dokončována, o stavební povolení bude požádáno v průběhu 3/2019.

„2.1.3. Komunikace pro pěší Habartov - Úžlabí”

2020 - 3000 Vlastní

„2.1.4. Komunikace k výrobní ploše”

2021 - KPRMaI Vlastní

„2.1.5. Komunikace od pejskařů k 15-ti RD + připojení Medard”

2021 - KPRMaI Vlastní + externí
Součást cyklonapojení na páteřní cyklostezku KV kraje, napojení na lokalitu jezera Medard mimo silniční komunikace.

„2.1.6. Na Rovince - vybudování chodníku podél silnice III/21233”

2022 - KPRMaI Vlastní

„2.1.7. Rekonstrukce panelové cesty sídliště - ul. Hornická”

2022 - KPRMaI Vlastní
Rekonstrukce stávající panelové komunikace vykazující značné fyzické a morální opetřebení. Sdružený projekt s výstavbou lesoparku a související infrastrukturou.

„2.1.8. Rekonstrukce panelové cesty sídliště - ul. Hornická, ul. Tylova”

2022 - KPRMaI Vlastní
Rekonstrukce stávající panelové komunikace, která vznikla jako provizorní objízdná trasa při budování kanalizace v ul. Hornická. Komunikace vykazuje značné fyzické a morální opotřebení, přičemž jde o jednu z hlavních přístupových cest Habartov, Kluč.

„2.1.9. Účelová komunikace Na Rovince, Horní Částkov”

2023 - KPRMaI Vlastní
Účelová komunikace spojující Horní Částkov s městskou částí Na Rovince mimo ofiální silniční síť. Jde o obnovení historické polní cesty, pod kterou by se v případě realizace ve sdruženém projektu, položila kanalizační přípojka s výhledovým napojením Horního Částkova. Na kanalizační síť.

Opatření : „2.2. Rozvoj statické dopravy”

a) Parkoviště b) Chodníky, schodiště a přechody c) Autobusové nádraží

Od - do Odpovědnost Náklady
(tis. Kč)
Zdroj
financování

„2.2.1. Rekonstrukce parkoviště nad TS”

2019 - Kuchařová 2000 Vlastní
Vybudování asfaltové komunikace, dlážděná kolmá stání s 22 parkovacími místy, odvodněním a VO.

„2.2.2. Rekonstrukce parkoviště ul. Jiráskova”

2019 - KPRMaI 3000 Vlastní
Rekonstrukce stávající zpevněné panelové plochy, včetně výškového dorovnání vjezdu, předpokládaný počet parkovacích míst

„2.2.3. Rekonstrukce parkoviště 1. máje 1. etapa”

- KPRMaI Vlastní

„2.2.4. Rekonstrukce parkoviště 1. máje 2. etapa”

-

„2.2.5. Parkoviště ul. Karla Čapka”

2020 - KPRMaI Vlastní

„2.2.6. Výstavba parkoviště ul. Čs. armády (4-6)”

2020 - KPRMaI Vlastní
Sdružený projekt ve stádiu záměru, podmíněno demolicí stávajícího výmění u domu č.p. 4-6 a přeložkou topného kanálu.

„2.2.7. Výstavba parkoviště ul. Čs. armády (7-9)”

2020 - KPRMaI Vlastní
Navazující záměr k rozšíření parkovacích ploch u čp.4-6.

„2.2.8. Výstavba parkoviště ul. Čs. armády (134-135)”

2022 - KPRMaI Vlastní
Záměr vybudování parkovací plochy za domem čp. 134-135. Počet parkovacích míst 8-9.

„2.2.9. Výstavba parkoviště ul. Švermova”

2022 - KPRMaI Vlastní
Záměr vybudování odstavného parkoviště v prostoru stávají zelené plochy (neužívaná upravená plocha s brankami). Předpokládaný příjez z ulice Švermova pod objekty bývalé školky, na stávajících městských pozemcích. Počet parkovacích míst 40-50.

„2.2.10. Výstavba parkoviště ul. Okružní (sdružený projekt)”

2021 - KPRMaI Vlastní
Sdružený projekt s vyústěním multifunkční stezky (muzeum, ul. Okružní) a pokračováním stezky směrem městský hřbitov. 2-3 plochy s kolmým stáním stáním ke stávající komunikaci. Počet parkovacích míst 12-15.

„2.2.11. Odstavná plocha pro návštěvníky hřbitova”

2022 - KPRMaI Vlastní

„2.2.12. Záchytné parkoviště autobusové nádraží”

2022 - KPRMaI Vlastní
Podmíněný projet (majetek společnosti Z GROUP). Předpoklad vybudování nových dvou zastávek, odstranění stávajích (morálně a fyzicky opotřebovaná stání). Vznik záchytného parkoviště pro nákladní vozy (3-4), zachování 2-3 stání pro autobusy společnosti Z GROUP, zbytek ploch bude využit pro rozšířeníá parkovací kapacity osobních vozidel.

„2.2.12. Rozšíření parkoviště u čp. 6 (po demolici výměníku)”

2020 - KPRMaI Vlastní
Úprava stávající odstavné plochy v souvislosti s rozšířením stání za domy 4-6 a 7-9.

Opatření : „2.3. Odkanalizování městských částí”

Od - do Odpovědnost Náklady
(tis. Kč)
Zdroj
financování

„2.3.1. Napojení osad Lítov a Úžlabí na kanalizaci Boden”

2019 - 2020 Kuchařová 8000 Vlastní
Jedná se o prodloužení kanalizace k osadě Na Rovinku a k Lítovu, napojení Úžlabí. Souvisí s plánovanou realizací cyklostezky z Lítova do Habartova.

„2.3.2. Kanalizace Na Rovince - splašková, dešťová”

2021 - KPRMaI Vlastní
Sdružený výhledový projekt ve stádiu záměru představuje vybudování kanalizace a její napojení na páteřní kanalizační tah Lítov, Boden, Habartov.

„2.3.3. Kanalizace Horní Částkov, Na Rovince”

2022 - KPRMaI Vlastní
Sdružený projekt s rekonstrukcí polní cesty Na Rovince, Horní Částkov.

„2.3.4. Kanalizace Horní Částkov”

2023 - KPRMaI Vlastní
Odkanalizování obce a napojení na kanalizační síť města Habartov.

„2.3.5. Kanalizace horní část ul. 1. máje - splašková”

2022 -
Vybudování kanalizačních přípojek od objektů bytových domů, oddělení splaškové a dešťové kanalizace.

Opatření : „2.4. Rekonstrukce veřejného osvětlení”

Od - do Odpovědnost Náklady
(tis. Kč)
Zdroj
financování

„2.4.1. Rekonstrukce VO SV část sídliště”

2019 - Kuchařová 12000 Vlastní
kompletní rekonstrukce VO - ulice Jiráskova, Čs. armády, Švermova, část K. Čapka, část 1. máje, garáže nad TS. Podána žádost o dotaci z MPO program EFEKT (dotace přiznána ve výši cca. 1,1 mil. Kč)

„2.4.2. Rekonstrukce VO "starý Habartov"”

2020 - Kuchařová 10000 Vlastní + externí
Pokračování rekonstrukce VO s předpokladem uložení chrániček pro možnost optického napojení sítí.

„2.4.3. Rekonstrukce VO Horní Částkov, Na Rovince”

2022 - Kuchařová 10000 Vlastní + externí
Součást sdruženého projektu rekonstrukce historické polní cesty zpřístupňující zemědělské pozemky mezi Horním Částkovem a městkou částí Na Rovince.

„2.4.5. Úžlabí, vč. komunikace pro pěší”

2019 - Kuchařová 4000 Vlastní
Sdružený projekt s rekonstrukcí a vybudováním multifunkční stezky Habartov - Úžlabí. První etapa rokonstrukce 2019 současně se stezkou, následně osadní část Úžlabí.

„2.4.6. Rekonstrukce VO Kluč, ul. Sadová”

2020 - Kuchařová Vlastní
Ulice Sadová je poslední ulicí na Kluči, kde rekostrukce VO neproběhla.

„2.4.7. Svítidla 15 RD”

2019 - Kuchařová Vlastní
Projekt navazující na výstavbu 15-ti parcel pro RD. Dotační titul řeší přípravu do úrovně terénu v souladu s podmínkami dotace. Nadzemní části řeší municipalita.,

Opatření : „2.5. Rekonstrukce stávajících komunikací”

Od - do Odpovědnost Náklady
(tis. Kč)
Zdroj
financování

„2.5.1. Autobusová zastávka v ulici 1. Máje”

2019 - 1000 Vlastní

„2.5.2. Rekonstrukce ul. Karla Čapka I. etapa”

2019 - KPRMaI Vlastní

„2.5.3. Rekonstrukce ul. Karla Čapka II. etapa”

2020 -

„2.5.4. Rekonstrukce ul. Karla Čapka III. etapa”

2024 -

„2.5.5. Rekonstrukce křižovatky u DPS”

2020 -
Závěrečná úprava vjezdu do ulice Uhelná a Husova po realizaci výstavby kanalizace.

„2.5.6. Rekonstrukce autobusového nádraží”

2023 -
Sdružený projekt, nutná dohoda a vyřešení majetko-právních vtahů s Z Group a.s..

„2.5.7. Rekonstrukce autobusové zastávky Lítov”

2019 -
Dokončující projekt po realizaci výstavby chodníku přes celou městskou část Lítov, když prostor zatávky byl z větší části využíván jako manipulační plocha k uzajištění výše uvedené akce. Projekt představuje sanaci plochy a osazení nových aut. zastávek v obou směrech.

Opatření : „2.6. Komunikace mimo majetek města”

Od - do Odpovědnost Náklady
(tis. Kč)
Zdroj
financování

„2.6.1. Oprava lesních cest”

2022 -
Sdružený projekt podmíněný vyřešením majetkoprávních vztahů. Jedná se zejména o lesní komunikace v příměstkém lese, které jsou hojně využívány jako vycházkové trasy obyvateli města.

Opatření : „2.7. Ostatní technická infrastruktura a odpadové hospodářství”

Od - do Odpovědnost Náklady
(tis. Kč)
Zdroj
financování

„2.7.1. Demolice čp. 558”

2019 - Vlastní
Bývalý obytnů dům nevyhovující současným standardům bydlení, ani legislativě. Dům bude demolován. Využití vzniklého pozemku nebylo upřesněno.

„2.7.2. Sběrný dvůr”

2019 - Vlastní + externí
Projekt, který řeší technickou infrastrukturu stáajícího areálu technických služeb, který doznává značného stádia fyzického i morálního opotřebení, tak aby vyhověl současným legislativním požadavkům.

„2.7.3. Demolice objektu výměníku u čp.6”

2020 -
Stávající nevyužívaný výměník. Demolicí by byl získán prostor pro napojení se na uvažovanou lokalitu za domen 4-6 pro potřeby vybudování parkoviště pro cca 30 vozidel.

„2.7.4. Revitalizace budovy bývalé školy Lítov”

2023 -
Záměr podmíněný vyřešením majetko-právních vztahů. projekt by jednak vylepšil vzhled obce a částečně by mohůl řešit bytovou problematiku, přebudováním na objekt bydlení.

„2.7.5. Demolice objektu kotelny Hatespo”

2023 -
Projekt podmíněný vypořádáním majetko-právních vztahů s městkou tepelnou společností. Vzniklý pozemek by byl vhodnou lokalitou pro vznik nových startovacích bytů.

Cíl : „3. Komunitní život, volnočasové aktivity, školství”

Opatření : „3.1. Podpora spolkové činnosti”

Od - do Odpovědnost Náklady
(tis. Kč)
Zdroj
financování

„3.1.1. Udržení a rozšíření systému individuálních dotací”

2020 - 2024 Komise pro sport a kulturu 2000 Vlastní
Revize v současné době platných pravidel pro udělování individuálních dotací s důrazem na aktuální potřeby spolků a podporované činnosti.

„3.1.2. Rozšíření kapacity sportovišť”

2020 - 2024 KPRMI Vlastní + externí
Aktivita by měla pokrýt potřeby města a jeho obyvatel, zejména v zimním období, k pokrytí potřeb spolkové činnosti a volnočasových aktivit obyvatel.

„3.1.3. Výstavba komunitního centra v areálu TJ Baník”

2020 - 2021 KPRMaI 10000 Externí
Vytvoření centra setkávání obyvatel s dostatečnou kapacitou a vybavením.

„3.1.4. Podpora rozvoje spolkové činnosti”

2021 - 2024 Komise pro sport a kulturu Externí
Podpora rozvoje aktivit spolků působících na území města Habartov, jejich zázemí a vybavení

„3.1.5. Pořízení velkokapacitního stanu”

2022 - 2024 Investiční komise 500 Vlastní + externí

Opatření : „3.2. Podpora projektů seniorského vzdělávání”

Od - do Odpovědnost Náklady
(tis. Kč)
Zdroj
financování

„3.2.1. Udržení a rozvoj programu pro seniory při ZUŠ Habartov”

2019 - 2024 KPK Vlastní
Podpora celoživotního vzdělávání a aktivního stárnutí obyvatelstva a prevence sociálního vyloučení seniorů.

„3.2.2. Organizace krátkodobých vzdělávacích kurzů pro seniory”

2020 - 2024 KPK 0 Vlastní + externí
Prevence sociálního vyloučení, osobních bankrotů, prevence kriminality páchané na seniorech, celoživotní vzdělávání. Kybernetická bezpečnost, osobní selhání, finanční gramotnost, jazykové kurz.

Opatření : „3.3. Podpora a rozvoj zdravého životního stylu”

Od - do Odpovědnost Náklady
(tis. Kč)
Zdroj
financování

„3.3.1. Rozšiřování kapacity veřejných sportovišť a cvičebních prvků”

2019 - 2024 KPSK 5000 Vlastní + externí
Veřejná sportoviště - údržba stávajících, podpora vzniku nových, osazení nových lokalit cvičebními prvky.

„3.3.3. Přednášková činnost”

2020 - 2025 KPK 0 Vlastní
Přednášková činnost zaměřená zejména na zdraví, prevenci civilizačních chorob, obecně k oblastem pro podporu zdravého životního stylu.

„3.3.2. Značení a zatraktivnění vycházkových tras”

2020 - 2024 KPK 2000 Vlastní
Značení tras, okruhů, vč. náročnosti, popř. vzdálenosti, využití audioguide. Obnova stávajícího mobiliáře a pořizování nového u vycházkových tras a stezek pro pěší a cyklisty, stejně tak i informačních tabulí a zázemí pro turisty a obyvatele města (jako např. posezení, cyklo stojany, odpadkové koše, nabíjecí stanice, a další).

Opatření : „3.4. Podpora komunikace městských částí s "radnicí"”

Od - do Odpovědnost Náklady
(tis. Kč)
Zdroj
financování

„3.4.1. Zveřejnění systému GIS na stránkách města”

2019 - 2024 KPRMaI 0 Vlastní
Podpora komunikačních kanálů - GIS, Facebook, mobilní rozhlas

„3.4.2. Iniciace vzniku "osadních výborů"”

2020 - 2024 ZM 0 Vlastní
Komunikace s městskými částmi prostřednictvím zástupců obyvatel, iniciace pravidelných schůzek, předávání informací a řešení aktuálních problémů.

Opatření : „3.5. Podpora a rozvoj školských zařízení”

Od - do Odpovědnost Náklady
(tis. Kč)
Zdroj
financování

„3.5.1. Výstavba koncertního sálu v ZUŠ”

2021 - 2024 KPRMaI 10000 Vlastní + externí
Přestavba současné tělocvičny ZUŠ na koncertní sál, který ZUŠ postrádá.

„3.5.2. Rekonstrukce a výstavba tělocvičny s koridorem v ZŠ”

2019 - 2024 30000 Vlastní + externí
Projekt tvoří dvě etapy - 1. etapa: rekonstrukce stávající budovy tělocvičny, na který bude podána žádost o dotaci z výzvy MMR pro rok 2019 a 2. etapa: výstavba nové budovy tělocvičny v bezprostřední blízkosti stávající budovy, na kterou bude podána žádost o dotaci v roce 2020 z výzvy MMR.

„3.5.3. Zachování projektu "Školská rezerva"”

2019 - 2024 KRMaI 2000 Vlastní
Projekt k podpoře údržby a rozvoji budov školských zařízení.

„3.5.4. Modernizace školských zařízení a jejich okolí”

2020 - 2024 2000 Vlastní + externí
Modernizace vnitřních prostor a vybavení i zahrad školských zařízení v Habartově

B.3 Podpora realizace programu

Strategické projekty města Habartova jsou obsahem Návrhové části, součástí Aktivit. Tato část programu rozvoje města Habartova je operativní povahy a slouží k realizaci plánu rozvoje. Jsou zde vytyčeny projekty, které se s vysokou mírou pravděpodobnosti budou realizovat. Jedná se o pružný materiál a měl by přiměřeně reagovat na změny a vývoj ve městě.

Aktualizace Aktivit bude probíhat maximálně jednou za dva roky, aby v něm byl zohledněn aktuální vývoj v území a odrážel případné změny ovlivňující vývoj prioritních oblastí. Současně ve stejném intervalu bude docházet k vyhodnocení naplňování prgramu rozvoje města.

Odpovědnost za naplňování nese zastupitelstvo města a rada města.

Rozhodujícím faktorem pro naplňování bude každoroční návrh a schvalování rozpočtu města pro následující období, které by mělo reflektovat program rozvoje, který by se případně dle potřeb aktualizoval.