Program rozvoje obce Kvítkov na období od 2015 do 2020

Program rozvoje obce Kvítkov
{PAGENO} / {nbpg}
Ministerstvo pro místní rozvoj Program rozvoje obcí

Program rozvoje obce
Kvítkov
Obecní znak

na období let
2015 - 2020

Úvod

Program rozvoje obce Kvítkov můžeme definovat jako strategický koncepční materiál,
jehož cílem je vymezit hlavní oblasti v rámci rozvoje obce v předem vymezeném časovém horizontu. Program vychází z ekonomického, sociálního, demografického a společenského stavu obce. Má vymezit cesty, které povedou k vyšší prosperitě obce a uspokojí potřeby místních obyvatel.

Program rozvoje obce je rozčleněn na dvě části – analytickou a návrhovou. Analytická část charakterizuje situaci v obci na základě statistických dat a v závěru navrhuje východiska
pro návrhovou část. Návrhová část navazuje na analytickou část tím, že pro zjištěná východiska, která vyplývají z analytické části, navrhuje nejvhodnější řešení.

 

 

 

 

 

 

 

SEZNAM ZKRATEK

a.s. Akciová společnost

ČOV Čistička odpadních vod

ČR Česká republika

ČSÚ Český statistický úřad

EU Evropská unie

FO Fyzická osoba

HDP Hrubý domácí produkt

CHKO Chráněná krajinná oblast

IOP Integrovaný operační program

IZS Informační systém

MPSV Ministerstvo práce a sociálních věcí

MŠ Mateřská škola

NUTS LaNomenclature des Unites Territoriales Statistique

OÚ Obecní úřad

PO Právnická osoba

RD Rodinný dům

ROP Regionální operační program

SDH Sbor dobrovolných hasičů

SLDB Sčítání lidí domů a bytů

SO ORP Správní obvod Obec s rozšířenou působností

SZIF Státní intervenční fond

TJ Tělovýchovná jednota

ZUŠ Základní umělecká škola

OCHŽP Ochrana životního prostředí

VPP Veřejně prospěšné práce

ZŠ Základní škola

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

SCHVALOVACÍ DOLOŽKA

Program rozvoje obce schválilo Zastupitelstvo obce Kvítkov v souladu s § 84, odst. 2, písm. a), zákona č. 128/2000 Sb., v platném znění

Datum schválení: 24.11.2015

Číslo usnesení: č. 9/11/2015  

Text usnesení: Zastupitelstvo obce schválilo Program rozvoje obce Kvítkov na roky 2015 až

           2020 v předloženém znění.

 

A. ANALYTICKÁ ČÁST

A.1 Charakteristika obce

1. Území

Obec Kvítkov leží asi šest kilometrů jihozápadně od okresního města České Lípy. Celá oblast patří do takzvaného Máchova kraje. V obci žije téměř 228 stálých obyvatel, jejichž počet se zejména v letních měsících navyšuje o stovky rekreantů několika zahrádkářských osad a řady rekreačních objektů.

Symboly obce byly vybírány občany hned z osmi návrhů od Jana Tejkala. Podoba symbolů vychází z historického znaku Kvítkova, kterému dominuje vzpřímený vlk a červený květ růže. „Historický znak obce se mohl vyvinout nejspíše z pečetního znamení odvozeného od erbu někdejší vrchnosti, Vlků z Kvítkova, kteří se v Kvítkově uvádějí ve 14. a 15. století a jejichž erb se popisuje nejprve jako vlk z lesa vyskakující a posléze jako na modrém štítě vlk s přední pravou nohou pozdviženou. Květ růže odkazuje na název obce, hradba zase připomíná někdejší tvrz a možná i hypotetické historické právo městečka," popisuje heraldik Jan Tejkal.

 

Historické souvislosti

První doložená písemná zmínka o vsi pochází z roku 1295, kde je Kvítkov uváděn pod původním názvem Blumstein. V té době byla ves v držení Jana Vlka z vladycké rodiny Vlků z Kvítkova. Tvrz stávala na osamělé pískovcové skále západně od Kvítkova, opuštěna byla pravděpodobně v druhé polovině 15. století.

V první polovině 16. století měla obec vlastní školu. Ve století 17. je Kvítkov uváděn jako součást kounicovského panství Nový Zámek. Pro svoji odlehlou polohu od hlavní silnice neutrpěl Kvítkov následky prusko-rakouských válek v 18. století. Armáda se do obce dostala až roku 1813, kdy bylo na sklonku léta ve vesnici, ubytováno několik pruských oddílů.
Kvítkov minula trasa silnice Česká Lípa – Kozly – Stvolínky. Proto byla obcí vybudovaná přípojka s hlubokým skalním zářezem v místě napojení a v roce 1912 byla pak postavena silnice přes Podolí na silnici Zahrádky – Litoměřice.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2. Obyvatelstvo

V obci žije 228 obyvatel. Průměrně se rodí 2 děti/rok (průměr počítán za posledních 15 let). Naopak úmrtí v obci je 1 osoba/rok. Za rok se vystěhuje 7 osob, naopak se jich 11 přistěhuje. Průměrný věk obyvatelstva k 31. 12. 2014 byl 40,5 let. Hustota zalidnění obce je 37,30 obyv./km2.

Sociální situace

V obci nejsou žádné sociálně vyloučené lokality. Obec se nepotýká ani s uživateli návykových látek.

  • Národnosti žijící v obci

V obci Kvítkov žilo celkem k roku 2011 202 obyvatel. V tomto roce proběhlo sčítání lidu. V obci žilo 148 obyvatel české národnosti, 2 osoby slovenské, 1 osoba polské národnosti.
50 obyvatel neuvedlo svoji národnost.

  • Náboženství v obci

Ze všech žijících obyvatel 15 osob uvedlo náboženskou víru. 8 osob je v Římskokatolické církvi a 1 osoba v Českobratrské církvi evangelické.

Spolková činnost

V obci se nenachází žádné spolky. Na obecním úřadě je možné si zakoupit knihu "Kvítkov“ z historie obce nebo místní Turistickou známku.

Obec má vlastní www stránky – www.kvitkov.cz

Komunikace s občany je řešena několika způsoby tak, aby vyhovovala všem zájemcům o informace bez ohledu na věková či jiná omezení. Kromě osobního kontaktu s občany (kancelář OÚ, zasedání zastupitelstev, veřejné schůze, kulturní akce …) jsou informace sdělovány:

  • na fyzické a elektronické úřední desce
  • na webových stránkách obce

 

3. Hospodářství

Obyvatelé obce mohou využít služeb dvou místních restaurací a sezónního občerstvení. V současné době je v obci k dispozici penzion, který má kapacitu zhruba 24 míst.

 

 

 

Struktura podnikatelských subjektů podle odvětví v obci Kvítkov v roce 2013
<i class="fa fa-pie-chart fa-lg"></i> Struktura podnikatelských subjektů podle odvětví v obci Kvítkov v roce 2013
Pramen: ČSÚ

Cestovní ruch

Kolem Kvítkova vede Cyklotrasa 3086. Trasa vede po silnicích III. třídy do Kvítkova a odsud se sjíždí po místních cestách do Karby a do Zahrádek.

Trh práce        

Míra nezaměstnanosti je v obci průměrná. V letech 2009, 2010 a 2011 byla nezaměstnanost nejvyšší a to 15,4 %. V roce 2014 bylo evidováno 5 uchazečů o zaměstnání, z toho 2 osoby
byly evidovány déle než 12 měsíců. K srpnu roku 2015 byla nezaměstnanost 4,5 %.

V obci je minimální nabídka pracovních příležitostí. Občané jsou tudíž nuceni za svou prací dojíždět. V roce 2011 vyjíždělo za prací 54,55% obyvatelstva, tj. 54 občanů z 99 ekonomicky aktivních. Za zaměstnáním dojíždí 54 osob. 51 obyvatel dojíždí do jiné obce okresu, 1 do jiného okresu kraje a 2 osoby do jiného kraje.

Pro srovnání v roce 2001 dojíždělo za prací 75,64 % obyvatelstva. Ekonomicky aktivní obyvatelstvo obce činilo cca 53,06 %, z toho zaměstnaných bylo 74 občanů (94,87 %).
(ČSÚ, SLDB k 26. 3. 2011, dostupné z www.czso.cz)

Obec Kvítkov spadá pod Kontaktní pracoviště Úřadu práce ČR Česká Lípa.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

4. Infrastruktura

Technická infrastruktura

Zásobování elektrickou energií

Zásobování elektrickou energií je v obci na dobré úrovni. V malém měřítku je instalováno elektrické přímotopné vytápění rodinných domků, kotle na biopaliva jinak klasické lokální vytápění. Elektrickou energii odebírají všichni obyvatelé obce.

Zásobování pitnou vodou

Obec je napojena na místní vodovod. Pouze místní části na vodovod nejsou napojeny. Kapacita vyhovuje a kvalita vody je dobrá. Vedení vodovodu rekonstruováno zhruba před 32 lety. V obci Kvítkov je vodovodní řad, na který je napojena celá obec Kvítkov.

Plynofikace

Plynofikace v obci není.

Kanalizace a čistění odpadních vod

Odkanalizování domů v obci je do jímek a septiků, u některých nově stavěných RD jsou
budovány domovní čističky.

Likvidace komunálního odpadu

Odpady jsou řešeny smlouvou s oprávněnou firmou – popelnice, kontejnery na tříděný odpad, ambulantní svoz nebezpečného odpadu, Kovy a Bio odpad. Obci řeší likvidaci odpadů
společnost AVE CZ.

Telekomunikace

Obec je pokryta mobilním operátorem. Obyvatelé obce mají možnost zřízení pevné linky
a internetu.

Dopravní infrastruktura

V obci je k dispozici pouze autobusová doprava. Obec má cca 2 kilometry dlouhou komunikaci.

Nezbytně nutná je rekonstrukce silnice III/2626, která prochází obcí a je ve špatném stavu. Dále je nutná oprava pískovcových skal, mezi kterými část silnice vede (kamení padá na silnici).

Dopravní obslužnost

V obci je pouze autobusová doprava. Autobusová spojení jezdí do České Lípy každý všední den, a to s vazbou na dopravu dětí do školy a k lékaři. Do České Lípy jezdí v pracovních dnech 8 autobusových spojů a z České Lípy jezdí 10 autobusových spojů do Kvítkova.

Ve dnech pracovního klidu autobusové spojení nefunguje, do obce zajíždí pouze 1 spoj v neděli a státem uznané svátky.

Silniční síť je na území obce stabilizovaná a není třeba dalšího rozšíření.

V obci není železniční zastávka, nejbližší je v České Lípě. Využití železnice z hlediska standardní dopravní obslužnosti je velmi problematické.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

5. Vybavenost obce

Bydlení

V obci se nenachází žádné sociální bydlení. V obci bylo od roku 2001 – 2012 celkem 15 dokončených bytů. Dokončených bytů v rodinných domech bylo celkem 11 a to také v rozmezí let 2001 – 2012. V bytových domech nebyl dokončen žádný byt.

Školství

Základní škola v obci není, děti proto musí dojíždět do okolních měst a obcí. Děti dojíždí
do ZŠ a MŠ do města Česká Lípa a někteří do obce Zahrádky. Celkem dojíždí do škol 18 dětí.

V obci má pouze sídlo Soukromá Mateřská škola Kvítko, která má fyzicky své školy ve městě Česká Lípa.

Zdravotnictví

V obci nejsou žádná zdravotnická zařízení. Praktický lékař, dětský lékař, stomatolog a gynekolog je k dispozici v České Lípě. Ordinační hodiny a kapacita jsou dostačující.

Zdravotnická zařízení sekundární péče jsou převážně v České Lípě a jsou dobře dostupná (autobusové spojení).

Zdravotnická záchranná služba vyjíždí pro obec Kvítkov z České Lípy, zákonný dojezdový limit 20 minut je splněn.

Sociální péče

V obci není žádné zařízení sociálních služeb. Obyvatelé vyjíždí za sociálními službami do České Lípy, dostupnost je dostačující.

Kultura a péče o památky

V obci se každoroční konají kulturní akce: Masopust, dětský karneval, pálení čarodějnic, kácení máje, ukončení léta, pohádkový les, mikulášská nadílka, rozsvícení stromečku, vánoční mše a další.

V budově obecního úřadu je místní pohostinství. Je zde sál, ve kterém obec pořádá společenské akce pro dospělé i děti. Akce pro děti navštěvuje odhadem 50 návštěvníků. Obecní slavnosti až 100 osob.

Kulturními památky, historické památky, zajímavosti v obci

Mezi obecní kulturní památky patří Kostel svatého Jakuba Staršího z 18. století, jehož pravděpodobně postavil barokní architekt Václav Špaček. Jde o barokní kostel náležící pod Římskokatolickou farnost Kvítkov. Kostel je od roku 1958 chráněn jako kulturní památka České republiky a je veden pod číslem 31748/5-3083. Po roce 2005 proběhla rekonstrukce za finanční prostředky od biskupství v Litoměřicích, Ministerstva kultury i samotné farnosti a především obce Kvítkov.

Další kulturní památkou je barokní socha svaté Barbory. Postava je oděna do rytířského brnění, v pravé ruce svírá kalich a u nohou má věž s třemi okny. Z České Lípy se k ní turisté dostanou po modře značené turistické trase. Socha svaté Barbory je zapsána v celostátním seznamu kulturních památek.

Další památkou jsou pozůstatky hradu Kvítkov, jedná se o terénní zbytky skalního hradu. Patřil tak patrně k nejstarším českým hradům. Z částečně dřevěného objektu se dochovaly náspy a místnosti tesané ve skále. Zříceniny skalního hradu Kvítkova se nacházejí na soukromém pozemku. Po domluvě s majitelem je možná prohlídka.

V obci Kvítkov je dále Pustý hrad Frýdlant Skromné zbytky hradu z 1. poloviny 13. století pravděpodobně královského založení. Hlavní část hradu byla dřevěná, dochovalo se několik
ve skále tesaných místnůstek. Hrad zanikl zřejmě ještě během 13. století.

Do katastru obce zasahuje národní přírodní památka Peklo. Vede k ní z Kvítkova žlutě značená turistická trasa. Národní přírodní památkou je území skalních stěn a potoční nivy v údolí
Robečského potoka v délce 4 km. Má plochu 59 ha a nadmořskou výšku 247 – 303 m. Dnes vede Pekelským údolím 4 km dlouhá naučná stezka, určená pouze pro pěší turisty. Návštěvníci mají možnost seznámit se s přírodními silami modelujícími okolní pískovcové stěny, údolní nivou s výskytem chráněných a ohrožených druhů rostlin. Tato lokalita je také bohatá
na živočišné druhy.

Sport a tělovýchova

U kostela je vybudováno dětské hřiště, které je vybaveno prolézačkami, houpačkami. U obecního úřadu je nové Multifunkční hřiště, kde je možné hrát fotbal, košíkovou a jiné hry. Areál hřiště je celý oplocen a je zde umělý povrch.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

6. Životní prostředí

Ochrana životního prostředí

Koeficient ekologické stability vyjadřuje poměr mezi přírodně stablními plochami (jako jsou lesy, zahrady atd.) a plochami zastavěnými či intenzivně zemědělsky obdělávanými (tzv. nestabilními). Vyšší hodnota koeficientu obecně značí příznivější stav, hodnota vyšší než 1 znamená vyváženou (stabilní) krajinu. V obci Kvítkov dosahuje koeficient hodnoty 1,89 .
Pramen: ČSÚ

Většina obyvatel v obci topí dřevem a uhlím. Při špatném počasí je v obci smog. V obci nemají problém s hlukem, proto nemají protihlukové stěny.

Odpadové hospodářství

Náklady na svoz odpadu v roce 2014

V období 1/2014 až 12/2014 obec zaplatila za svoz odpadu 123 073,- Kč. Z toho za nebezpečný odpad 16 954,- Kč, Popelnice, a kontejnery 56 650,- Kč, Separovaný odpad 49 469,- Kč, Bylo vybráno za lístky: 56 195,- Kč, Od firmy EKO-KOM 21 903,- Kč. Obec tedy doplatila za svoz 44 975,- Kč

Bylo vyvezeno 934 popelnic 120l, 84 popelnic 240l, 8 kontejnerů 1100 l. To je 10,833 tun směsného komunálního odpadu a 2,080 tun objemného odpadu. Separovaný odpad za rok 2014

2.741 tun skleněných odpadů, 2,668 tun papíru, 2,443 tun plastu

 

Orná půda zaujímá 27,56% plochy, lesy tvoří 45,04% plochy.

Místní biocentrum a biokoridor je součástí územního systému ekologické stability v širších vztazích. Národní přírodní památka Peklo se rozkládá na okrajích území obcí Kvítkov, Zahrádky, Sosnová a Česká Lípa. Na území obce ani na území se širší vazbou není vymezena ptačí oblast ani evropsky významná lokalita.

 

 

 

 

 

 

 

7. Správa obce

Obecní úřad a kompetence obce

Důvod a způsob založení

Obec Kvítkov vznikla dne 1. ledna 1991 rozhodnutím Ministerstva vnitra ČR, podle ustanovení §11 zák.č. 367/1990Sb., o obcích ve znění pozdějších předpisů (úplné znění zákona  č. 410 /1992 Sb.), má postavení právnické osoby, v právních vztazích vystupuje svým jménem a nese z těchto vztahů odpovědnost z něho vyplývající. 

Činnost obecního úřadu je zajišťována prostřednictvím agendy starosty, místostarosty a účetní obce. Obec Kvítkov se skládá z devíti zastupitelů. V obci jsou tři výbory – financí výbor,
kontrolní výbor a kulturní výbor.

Kvítkov je obcí prvního stupně.

Obec má 1 zaměstnance na VPP, ostatní jsou na dohodu o provedení práce.

Obec nezřizuje žádnou organizaci.

Srategické dokumenty obce

Územní plán obce a Program obnovy venkova

Limity územního plánu

---------------------------------

Hospodaření a majetek obce

Finanční majetek obce na účtech činí ke dni 30. 09. 2015 celkem 6.210.000 Kč. Z této částky je 610.000 Kč prozatím zablokováno v UNION BANCE, 1.500.000 Kč má obec v dluhopisech a 739.000 Kč v akciích SVS.

Obec vlastní budovu OU. V budově je obecní úřad, sál, byt a restaurace. Obec má příjmy z pronájmu nemovitého majetku cca 45.000 Kč a náklady jsou 60.000 Kč.

Mezi hlavní příjmy obce patří bezesporu Daň z příjmů fyzických osob ze sv. činnosti, daň z příjmů fyzických osob ze samostatné výdělečné činnosti, Daň z příjmů fyzických osob z kapitálové činnosti, Daň z příjmů právnických osob a Daň z přidané hodnoty.

Dále jsou od občanů vybírány poplatky ze psů, poplatky za rekreační pobyt, poplatky za využívání veřejného prostranství, odvody z loterií, správní poplatky a Daň z nemovitostí.   Dále to jsou různé příspěvky, nájmy a dotace.

Obec také samozřejmě vynakládá své finanční prostředky na služby pro své občany. Jedná se například o Lesní hospodářství, veřejnou silniční dopravu, kulturu, církev, využití volného času dětí a mládeže, sběr a svoz nebezpečného odpadu, bytové hospodářství, nebytové hospodářství, pohřebnictví, veřejná prostranství, atd.

Srovnání struktury rozpočtových příjmů v období 2009 - 2013
<i class="fa fa-line-chart"></i> Srovnání struktury rozpočtových příjmů v období 2009 - 2013
Pramen: ČSÚ

Bezpečnost

Vzhledem k poloze obce mimo hlavní komunikace je obec bezpečná. V obci se nenachází žádné sociálně vyloučené oblasti. Celkovou úroveň kriminality lze obtížně určit (data jsou publikována souhrnně za celý spádový obvod Česká Lípa). 

Vnější vztahy a vazby

 

Svazek obcí Peklo

Svazek obcí Peklo byl založen 23. května 2002. Sídlo svazku je v Zahrádkách. Svůj název převzal svazek obcí Peklo od názvu kaňonovitého údolí Robečského potoka. V současné době je ve svazku obcí Peklo zapojeno 12 obcí.

obec je na území LAG Podralsko z. s.

Občanské sdružení LAG Podralsko vzniklo 31. května 2004. Hlavním úkolem je celkový rozvoj regionu Podralsko, a to především na principech iniciativy Evropské unie LEADER. LEADER je společná iniciativa Evropské unie zaměřená k posílení venkovského prostoru.

 

A.2 Východiska pro návrhovou část

SWOT analýza

Silné stránky

  • Vyrovnaný rozpočet
  • Příslušnost obce k místní akční skupině LAG Podralsko, členství ve svazku obcí
  • Hospodaření obce
  • Bezpečnost obce
  • Minimální ekologické zátěže
  • Poloha v CHKO z hlediska kvality okolní přírody
  • Příznivá demografie obce
  • Pořádání sportovních a kulturních akcí
  • Dostačující zasíťování obce
  • Dostatečné autobusové spojení ve všedních dnech
  • Ubytování v obci
  • Nízká míra nezaměstnanosti
  • Průměrně vyšší celkový přírůstek
  • Postupný růst obyvatelstva

Slabé stránky

  • Chybějící sociální služby
  • Málo investičních dotací
  • Smog při špatném počasí
  • Chybějící zdravotnictví
  • Chybějící školství
  • Špatné dopravní spojení o víkendech
  • Omezené množství služeb pro občany
  • Minimum pracovních příležitostí
  • Vyšší průměrný věk obyvatelstva

Příležitosti

  • frekventované komunikace
  • spolupráce se zahraniční obcí
  • Snížení energetické náročnosti budov a veřejného osvětlení
  • Zapojení mladých lidí do chodu obce

Hrozby

  • Odchod mladých, vzdělaných lidí do města
  • Úbytek obyvatel stěhováním

B. NÁVRHOVÁ ČÁST

B.1 Strategická vize

Strategická vize rozvoje obce Kvítkov je základní strategickou orientací deklarující čeho chce obec realizací rozvojové strategie v daném časovém horizontu (do roku 2020) dosáhnout. Přijatá vize obce Kvítkov zní:  

 

 

 

  1. 2 PROGRAMOVÉ CÍLE    

PROGRAMOVÝ CÍL 1:

Rozvinutá technická infrastruktura a zdravé životní prostředí

PROGRAMOVÝ CÍL 2:

Rozvinutá základní občanská vybavenost a kultura

 

  1. 3 OPATŘENÍ

Opatření 1.1: Zajištění kvalitní technické infrastruktury

Opatření 1.2: Kvalitní dopravní infrastruktura

Opatření 2.1: Rekonstrukce budov ve vlastnictví obce

Opatření 2.2: Rozvoj volnočasových aktivit a kultury

 

 

  1. 4 ROZVOJOVÉ AKTIVITY

PROGRAMOVÝ CÍL 1:

Rozvinutá technická infrastruktura a zdravé životní prostředí

Opatření 1.1: Zajištění kvalitní technické infrastruktury Aktivity:

1.1.1 Rekonstrukce veřejného osvětlení v obci

V letech 2016 – 2017 proběhne v obci oprava a rekonstrukce veřejného osvětlení. Odhadované náklady činí 350.000 Kč.

V rámci této aktivity bude vybudováno veřejné osvětlení v části Podolí za 600.000 Kč. Realizace této akce se odhaduje mezi lety 2018 – 2019.

Stupeň rozpracovanosti k 1. 1. 2015: Akce jsou zatím bez přípravy.

Aktivity:

1.1.2 Místní rozhlas

V letech 2016 – 2017 proběhne v obci zřízení místního rozhlasu. Odhadované náklady činí 500.000 Kč.

 

 

Opatření 1.2: Kvalitní dopravní infrastruktura

Aktivity:

1.2.1 Oprava a výstavba komunikací

V letech 2016 – 2018 bude postupně probíhat zpevnění cesty k Povolným. Odhadované náklady činí 700.000 Kč.

Dále budou průběžně probíhat opravy místních komunikací za zhruba 500.000 Kč.

V roce 2016 proběhne za zhruba 400.000 Kč výstavba cesty u Bauerů.

Stupeň rozpracovanosti k 1. 1. 2015: Akce jsou zatím bez přípravy.

1.2.2 Zlepšování dopravního zázemí

V letech 2016 – 2017 proběhne vybudování několika autobusových zastávek za zhruba 100.000 Kč.

Stupeň rozpracovanosti k 1. 1. 2015: Akce jsou zatím bez přípravy.

PROGRAMOVÝ CÍL 2:

Rozvinutá základní občanská vybavenost a kultura

Opatření 2.1: Rekonstrukce budov ve vlastnictví obce Aktivity:

2.1.1 Rekonstrukce budov v obci

V roce 2016 proběhne rekonstrukce střechy na Obecním úřadě za 300.000 Kč. Dále na budově OÚ bude v roce 2018 nová fasáda za 500.000 Kč. Dále bude v letech 2019 – 2020 na Obecním úřadě vyměněn kotel za zhruba 100.000 Kč.

Stupeň rozpracovanosti k 1. 1. 2015: Akce jsou zatím bez přípravy.

Opatření 2.2: Rozvoj volnočasových aktivit a kultury Aktivity:

2.2.1 Rekonstrukce zázemí pro volnočasové aktivity

V letech 2016 – 2017 budou doplněny některé herní prvky i prvky pro seniory na stávajícím dětském hřišti. Odhadované náklady činí 100.000 Kč.

Stupeň rozpracovanosti k 1. 1. 2015: Akce jsou zatím bez přípravy.

2.2.2 Oprava památek v obci

V letech 2016 – 2018 proběhne oprava místního hřbitova za zhruba 200.000 Kč.

V roce 2017 bude opravena kostelní teď, která je zároveň kulturní památkou za 300.000 Kč.

Dále proběhne oprava křížků v obci za 50.000 Kč v letech 2017 – 2018.  

Oprava sochy sv. Barbory bude zrealizována v letech 2017 – 2019 za 100.000 Kč.

Stupeň rozpracovanosti k 1. 1. 2015: Akce jsou zatím bez přípravy.

B.2 Cíle, opatření a aktivity

Vysoká důležitost    Střední důležitost    Nízká důležitost

Cíl : „1. Rozvinutá technická infrastruktura”

Opatření : „1.1: Zajištění kvalitní technické infrastruktury”

Od - do Odpovědnost Náklady
(tis. Kč)
Zdroj
financování

„1.1.1 Rekonstrukce veřejného osvětlení v obci”

2016 - 2019 950

„1.1.2 Místní rozhlas”

2016 - 2018 500

Opatření : „1.2 Kvalitní dopravní infrastruktura”

Od - do Odpovědnost Náklady
(tis. Kč)
Zdroj
financování

„1.2.1 Oprava a výstavba komunikací”

2016 - 2018 1

„1.2.2 Zlepšování dopravního zázemí”

2016 - 2017 100

Cíl : „2. Rozvinutá základní občanská vybavenost a kultura”

Opatření : „2.1 Rekonstrukce budov ve vlastnictví obce”

Od - do Odpovědnost Náklady
(tis. Kč)
Zdroj
financování

„2.1.1 Rekonstrukce budov v obci”

2016 - 2020 900

Opatření : „2.2 Rozvoj volnočasových aktivit a kultury”

Od - do Odpovědnost Náklady
(tis. Kč)
Zdroj
financování

„2.2.1 Rekonstrukce zázemí pro volnočasové aktivity”

2016 - 2017 100

„2.2.2 Oprava památek v obci”

2016 - 2019 650

B.3 Podpora realizace programu

Způsob realizace PRO

V Programu rozvoje obce Kvítkov na období 2015 – 2020 byly vymezeny nejen programové cíle, ale i určité aktivity včetně předpokládaných termínů realizace a nákladů. Cílem dokumentu je, aby byl „živý“, sloužil k rozvoji obce a pomohl při čerpání dotací. Schválením Programu rozvoje obce byla ukončena zpracovatelská fáze. Případné změny v průběhu realizace aktivit projedná a schválí zastupitelstvo obce. Jednotlivé aktivity budou realizovány prostřednictvím konkrétních projektů.

Monitoring realizace PRO

Monitoring realizace PRO provádí zastupitelstvo obce Kvítkov na základě zjištění pracovní skupiny na svých pravidelných veřejných zasedáních. K monitoringu budou zejména
shromažďovány informace o průběhu realizace dílčích aktivit jednotlivých opatření
a programových cílů. Každoročně bude vyhodnocen Akční plán obce Kvítkov. Shromážděné informace budou součástí zápisu ze zasedání zastupitelstva obce.

Způsob aktualizace PRO

Program rozvoje obce je živým dokumentem, který je nutno revidovat, případně aktualizovat dle průběhu realizace jeho dílčích částí. Aktualizace celého dokumentu proběhne nejpozději v roce 2020. Dílčí revize dokumentu budou probíhat v případě potřeby, minimálně ke konci každého kalendářního roku. Změny PRO budou prováděny přímo do dokumentu. Výsledkem bude
dokument s označením data, ke kterému se váže aktualizovaná verze. Aktualizace PRO a jeho změny budou schváleny zastupitelstvem obce Kvítkov souběžně se schvalováním ročního
rozpočtu.

Způsob financování PRO

Základním zdrojem financování rozvojových aktivit je úspěšnost obce ve vyhlášených dotačních výzvách. V průběhu naplňování PRO bude docházet k zpřesňování informací o možnostech finančních zdrojů na jednotlivé rozvojové aktivity, které budou součástí Akčního plánu.