Zpracování dokumentu bylo zahájeno v roce 2017.
Do dokumentu jsou zapracovány jak současný stav a vývoj obce, tak požadavky a vize pro budoucí rozvoj a směřování obce.
Základní informace
Kraj: | Vysočina |
Okres: | Třebíč |
Správní obvod: | Třebíč |
GPS souřadnice: | 49.288017N, 15.945950E |
Nadmořská výška: | 516 m n. m. |
První pís. zmínka: | rok 1234 (783 let) |
Katastrální výměra: | 707 ha |
Počet obyvatel: | 706 |
PSČ: | 675 05 |
Adresa URL: | www.rudikov.cz |
Kolem obce prochází železniční trať Křižanov - Studenec a frekventovaná silnice z Třebíče do Velkého Meziříčí spojující Třebíč s dálnicí D1. Obec Rudíkov je na poloviční cestě mezi Velkým Meziříčím (10 km) a Třebíčí (12 km). Rudíkov je členskou obcí mikroregionu Horácko a je členem MAS Podhorácko.
Uložit
Sociální situace
Rok | 1869 | 1880 | 1890 | 1900 | 1910 | 1921 | 1930 | 1950 | 1961 | 1970 | 1980 | 1991 | 2001 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Počet obyvatel | 364 | 453 | 505 | 501 | 531 | 501 | 501 | 471 | 535 | 564 | 630 | 659 | 691 |
Počet obyvatel k 1.1.2017
Muži (do 15.let) | Muži (nad 15.let) | Ženy (do 15.let) | Ženy (nad 15.let) | Celkem |
64 | 296 | 50 | 296 | 706 |
Datum | Muži (do 15.let) | Muži (nad 15.let) | Ženy (do 15.let) | Ženy (nad 15.let) | Změna | Celkem |
1.1.2017 | 64 | 296 | 50 | 296 | 8 | 706 |
1.1.2016 | 60 | 299 | 50 | 289 | -2 | 698 |
1.1.2015 | 60 | 294 | 50 | 296 | 13 | 700 |
1.1.2014 | 60 | 287 | 46 | 294 | 13 | 687 |
1.1.2013 | 54 | 288 | 42 | 290 | 674 |
Obec Rudíkov hospodaří ročně se základním rozpočtem zhruba 10mil Kč, který se daří navyšovat o přijaté dotace. Například v roce 2016 byl základní rozpočet schválen ve výši 9,9mil, ale skutečnost byla díky dotacím 25mil.
Rozpočet obce je vystaven na webu obce v sekci hospodaření obce na adrese http://www.rudikov.cz/obecni-urad/hospodareni-obce/. Občané tak mohou sledovat a kontrolovat vývoj rozpočtu obce.
Když se zaměříme na výdaje, tak pro koncepci je důležité rozdělit výdaje. Ty se musí rozdělit na výdaje provozní a výdaje na provoz příspěvkových organizací zřízených obcí nebo dotovaných obcí. Nejdůležitějším údajem je výše investičních výdajů, její podíl na celkovém rozpočtu a rozdělení těchto peněz do jednotlivých investičních oblastí. Za investice se většinou z účetního a finančního hlediska nepočítají opravy, menší formy rekonstrukcí, pokud nevzniká nová hodnota. Do investic se naopak počítají revitalizace, nákladné opravy s vytvářením nových hodnot a vznikem nového dlouhodobého
hmotného i nehmotného majetku ve vlastnictví obce. Obec Rudíkov čerpá úvěry, ale hospodaření je vyrovnané s mírnými přebytky rozpočtu. Majetek obce tvoří převážně nemovitosti.
Uložit
Mapa zatřídění komunikací:
Hlavní průjezdy obcí třída M5 – velký provoz, parkující vozidla, zastávky IDS, hlavní tahy obcí.
Průjezdní komunikace s větším provozem třída P3 – větší provoz, parkující vozidla, okolí školy, pohyb chodců.
Ostatní málo vytížení komunikace(rezidenční zóny) třída – P4 – malý provoz, pohyb chodců, občas parkující vozidla.
Zbylé uličky třída P5 – minimální provoz, pohyb chodců, žádná parkující vozidla.
Uložit
Zdravotní péče
V obci se nachází ordinace dětského lékaře a praktického lékaře. Nejbližší nemocnice se nachází v okresním městě Třebíč včetně rychlé zachranné služby.
Pro děti školního věku mají v obci k dispozici rekonstruovanou a dobře vybavenou základní školu vyššího stupně a pro děti, jež do školy ještě nechodí, je zde mateřská školka se třemi odděleními.
Česká pošta
Pobočka pošty se nachází v budově obecního úřadu.
Obecní knihovna
Knihovna se nachází v rekonstruovaných a řádně označených prostorách, které přímo sousedí s obecním úřadem.
Ochody a služby
Ve středu obce se nachází prodejna potravin. Prodejna drobného průmyslového zboží je umístěna v Areálu obchodu a služeb na okraji obce.
Ubytování
Sportovně relaxační minicentrum Slunečná stráň s celoročním provozem nabízí ubytování rodinám či menším skupinám osob ve dvou samostatných bungalovech s nadstandardní vybaveností, kulečníkem i posilovnou, s venkovním krbem, bazénem a tenisovým kurtem, půjčovnou sportovních potřeb.
Dálší možnost ubytování ve dvou podkrovních pokojích s kuchyňkou je v Hostinci U Kostela.
Pohostinství
Hostinec U Kostela
Hostinec U Kostela Vám nabízí příjemné posezení v pivnici s kapacitou až 50 míst k sezení. K dispozici jsou také dva salónky, větší s kapacitou 80 míst a menší 25-30 míst. Salónky jsou vhodné k pořádání oslav, svatebních a pohřebních hostin, firemních akcí a podobně. K dispozici je zde projektor a wifi.
Motorest Rudíkov
V okrajové části obce se nachází motorest s malou zahrádkou, který nabízí obědové menu, točené nápoje.
Autodoprava Uchytil
Rodinná autobusová doprava Uchytil nabízí pronájem autobusů a mikrobusů pro mezinárodní a vnitrostátní autobusovou dopravu.
Kadeřnictví, masáže a pedikůra
Obec má prostory pro tyto služby.
Areál obchodu a služeb Rudíkov
nacházející se v okrajové části obce nabízí další služby pro občany. Pro motoristy možnost nákupu PHM a LPG, opravu i údržbu automobilu v autoservisu a pneuservisu, motocyklu v motoservisu. Prodej ojetých vozů v autobazaru, také prodej motocyklů - nových i ojetých.
Ruční automyčku.
Sídlí zde projekční i stavební firma, půjčovna nářadí a prodejna stavebního materiálu.
Volný čas
Pro využití volného času je v obci v těsné blízkosti základní školy k dispozici víceúčelové multifunkční hřiště s umělým povrchem a také travnaté hřiště. V obci je v provozu knihovna.
Uložit
Vesnici obklopuje kopcovitý terén a jehličnaté lesy plné hub a malin. Rostou tu některé vzácné rostliny - koniklec velkokvětý, kozlík dvoudomý, vstavač obecný, a žijí ohrožené druhy zvířat - čáp černý, užovka hladká a koroptev polní.
Odpadové hospodářství
V obci je 6 třídících hnízd pro možnost třídit a ukládat odpad. Hnízda jsou vybaveny velkoobjemovými kontejnery na plast, papír, sklo, drobný kovový odpad.
Kompostárna Rudíkov
Biologicky rozložitelný odpad ze zahrádek je svážen z kontejnerů rozmístěných po obci, na obecní kompostárnu, která je umístěna poblíž areálu obchodu a služeb.
Sběrné dvory
Obec Rudíkov je členem svazku ESKO-T, která pro členské obce zajišťuje provoz sběrných dvorů, pro možnost uložení odpadů všeho druhu. Smluvní sběrný dvůr je pro obec Rudíkov v provozu v Třebíči Na klinkách - severní okraj města, 100 m za firmou PUMAX.
Pondělí | 8:00 – 11:30 | 12:30 – 17:00 |
Úterý | 8:00 – 11:30 | 12:30 – 17:00 |
Středa | 8:00 – 11:30 | 12:30 – 17:00 |
Čtvrtek | 8:00 – 11:30 | 12:30 – 17:00 |
Pátek | 8:00 – 11:30 | 12:30 – 17:00 |
Sobota | 8:00 – 11:30 | 12:30 – 17:00 |
Neděle |
zavřeno |
Obecní úřad a kompetence obce
Obecní úřad obce Rudíkov tvoří starosta, místostarosta a zaměstnanec obce(účetní a matrikářka) zařazená do obecního úřadu Rudíkov.
Obec provozuje služby Czech Point. Součástí obecního úřadu je matriční úřad pro obce Rudíkov, Hroznatín, Nový Telečkov, Vlčatín, Přeckov.
Na obecním úřadě je možnost ověření podpisu, ověření listin.
Zastupitelstvo obce tvoří 9 členů, z toho starosta obce jako uvolněný a místostarosta jako neuvolněný.
Obec zaměstnává trvale 2 pracovníky na HPP, kteří se starají o prostranství obce a údržbu obce a obecního majetku všeobecně.
Vyhodnocení předchozího programu rozvoje obce.
Obec dosud neměla zpracovaný program rozvoje obce. Při plánování akcí se vycházelo ze schváleného územního plánu obce.
Strategická vize představuje dlouhodobý obraz o budoucnosti obce, o tom, jak se bude měnit a zlepšovat, soubor představ a priorit obce. Jako vizi rozvoje na příštích 10let si obec stanovila několik dlouhodobých strategických cílů, které odpovídají výsledkům SWOT analýzy a připomínkám a podnětům shromážděným při projednání analytické i návrhové části.
SC.1. Podporovat aktivity podnikatelů a zaměstnavatelů v obci, směřující k vytváření nových pracovních míst se zaměřením na tradici a předpokládané pracovní dovednosti místních obyvatel. Strategický cíl zdůrazňuje využití praxe a zručnosti místních obyvatel.
SC.2. Strategicky rozvíjet dopravní infrastrukturu a infrastrukturu pro bydlení v optimální koordinaci vzájemných vazeb.
Strategický cíl zdůrazňuje vazbu dopravy na zvýšení komfortu bydlení a využívání území.
SC.3. Koordinovat podporu rozvoje volnočasových aktivit s podporou rozvoje cestovního ruchu a podporovat rozvoj služeb v těchto oblastech. Cestovní ruch v obci nemá předpoklady k vytváření pracovních příležitostí, ale v koordinaci se službami orientovanými na volnočasové aktivity má šanci zvyšovat ekonomický přínos podnikatelům v oboru.
SC.4. Udržet kvalitní životní prostředí a postupně zlepšovat kvalitu technické infrastruktury. Obec leží v území s kvalitními parametry životního prostředí, v sousedství Přírodního parku Třebíčsko, kde je pozoruhodně utvářená krajina, pro kterou jsou charakteristické volně roztroušené balvany a menší skalky. Ty spolu s loukami, drobnými lesíky, remízky a rybníky vytvářejí malebný a nezaměnitelný ráz této krajiny. Je však potřeba tento stav udržovat či ho mírně vylepšovat zvyšováním kvality technické infrastruktury, především v oblasti vodního a odpadového hospodářství.
SC.5. Zvýšením aktivity obyvatel a samostatného zapojení se do činnosti veřejné správy zvyšovat její efektivitu. Aktivní obyvatelé zapojení do spolků a sdružení mohou pomoci při usměrňování činnosti veřejné správy na kvalitní výkony v nejpotřebnějších oblastech.
SC.6. Podporovat aktivity směřující k vytváření komunitního bydlení pro seniory, startovací byty pro mladé rodiny a sociální bydlení.
SC.7. Spolupráce na revitalizaci brownfields založená na podpoře vlastníků starých a nevyužívaných nemovitostí. Motivace ze strany obce k znovuobydlení, rekonstrukci a revitalizaci.
SC.8. Kvalitní vzdělávání v základní a mateřské škole, které bude konkurenceschopné zejména vůči okolním ZŠ. Vedení obce se aktivně zapojí do formulování programu pro základní a mateřskou školu a současně vytvoří organizační a finanční zázemí, které bude zajišťovat jeho naplnění. Oblast podpory vzdělávání nebude definována pouze pro základní vzdělávání pro žáky ZŠ a MŠ, ale bude zahrnovat i oblast volnočasových aktivit mládeže, sportovní aktivity, celoživotní vzdělávání.
SC.9. Podporovat aktivity směřující k energetické nezávislosti a soběstačnosti obecních budov i obce jako takové.
SC.10. Podporovat aktivity směřující k přípravě nových lokalit pro výstavbu rodinných domků.
SC.11. Podporovat aktivity směřující k úspěšné realizaci Komplexní pozemkové reformy extravilánu obce.
SC.12. Udržet a podporovat v obci akceschopnou jednotku požární ochrany minimálně v kategorii JPOIII
Cíl : „Opatření na podporu zaměstnanosti a podnikání”
Aktivně naslouchat a řešit požadavky místních zaměstnavatelů. Řešit jejich potřeby, které může obec ovlivňovat a vytvářet jim tak optimální podmínky pro jejich rozvoj a růst, který potom přináší potřebu dalších pracovních míst. Zároveň ale motivovat zaměstnavatele, aby sídlo svých společností měli v obci a obec by si tak zajistila lepší výběr daní.
Opatření : „Obec spolupracuje s místními zaměstnavateli a podnikateli” Obec se snaží na základě požadavků místních zaměstnavatelů vytvářet podmínky pro jejich podnikání takovým způsobem, aby se jejich podnikání mohlo rozvíjet a případně tak vytvářelo další pracovní místa. |
Od - do | Odpovědnost | Náklady (tis. Kč) |
Zdroj financování |
„Setkávání a diskuze s místními podniky” |
2018 - 2025 | starosta a místostarosta | 100 | Vlastní |
Aktivně naslouchat potřebám místních podniků a aktivně řešit jejich potřeby z hlediska potřeby úprav územního plánu, rozšiřování kapacit výroby apod. Zároveň však motivovat podniky, aby si sídlo firmy přesunuli do obce a byl tak zajištěn lepší výběr daní. |
Cíl : „Strategicky rozvíjet dopravní infrastrukturu a infrastrukturu pro bydlení”
V souladu s územním plánem obce rozvíjet dopravní infrastrukturu a infrastrukturu pro bydlení v optimální koordinaci vzájemných vazeb. Územně, majetkově a stavebně připravit obchvat obce do lokality Nade Vsí směrem na Velké Meziříčí.
Opatření : „Chodníky v obci” Budování komunikací pro pěší v exponovaných úsecích obce |
Od - do | Odpovědnost | Náklady (tis. Kč) |
Zdroj financování |
„Projekce a realizace úseků pro nemotorovou dopravu - chodníky” |
2018 - 2022 | zastupitelstvo obce | 2000 | Vlastní + externí |
Opatření : „Oprava místních komunikací a rekonstrukce účelových komunikací” Rekonstrukce a opravy částí místních komunikací v obci. Rekonstrukce účelových komunikací, obnova zarostlých polních cest. |
Od - do | Odpovědnost | Náklady (tis. Kč) |
Zdroj financování |
„Opravy místních komunikací” |
2018 - 2024 | zastupitelstvo obce | 2000 | Vlastní + externí |
Vytipovat úseky místních komunikací, které je nutné opravit či rekonstruovat. Zajistit projekty a finanční prostředky(dotace) pro realizaci. |
Opatření : „Cyklotrasy” Obnova a spolupráce na obnově cyklotras mezi katastry sousedních obcí. Případně budování nových cyklotras. Například Vlčatín - Rudíkov |
Od - do | Odpovědnost | Náklady (tis. Kč) |
Zdroj financování |
„Obnova cyklotras v rámci katastrů sousedních obcí” |
2018 - 2020 | zastupitelstvo obce | 500 | Vlastní |
Navázat spolupráci při obnově, rekonstrukci a pravidelné údržbě cyklotras v rámci katastru a sousedních katastrů obcí. Typicky Rudíkov-Hodov |
„Dotační tituly na nové cyklotrasy” |
2019 - 2025 | zastupitelstvo obce | 1000 | Vlastní + externí |
Vytipovat trasy, oslovit vlastníky pozemků, zajistit výkup částí pro cyklotrasy, geodeticky oddělit a projekčně nachystat pro vybudování cyklotras. |
Opatření : „Komunikační napojení lokality Nade Vsí” Realizovat přípravu pro vybudování nového komunikačního napojení lokality Nade Vsí, novým severním obchvatem kolem vysílače T-mobile. |
Od - do | Odpovědnost | Náklady (tis. Kč) |
Zdroj financování |
„Severní obchvat pro lokalitu Nade Vsí” |
2020 - 2025 | zastupitelstvo obce | 5000 | Vlastní + externí |
Cíl : „Udržet kvalitní životní prostředí a postupně zlepšovat kvalitu technické infrastruktury”
Zajistit možnost pohodlně a efektivně třídit a ukládat odpady vznikající v domácnostech.
Opatření : „Veřejné osvětlení nové a moderní” Rekonstrukce, náhrada a doplnění počtu veřejného osvětlení tak, aby osvětlení odpovídalo ČSN a způsobu zatřídění místních komunikací |
Od - do | Odpovědnost | Náklady (tis. Kč) |
Zdroj financování |
„Rekonstrukce veřejného osvětlení” |
2018 - 2020 | zastupitelstvo obce | 2000 | Vlastní + externí |
Rekonstrukce veřejného osvětlení dle ČSN s možností využití dotačního titulu EFEKT |
„Osvětlení hřbitova” |
2018 - 2018 | zastupitelstvo obce | 50 | Vlastní |
Vybudovat osvětlení hřbitova. Osvětlení realizovat citlivě tak, aby bylo ošetřeno například časově, do kdy bude osvětlení hřbitova svítit. |
„Osvětlení místní komunikace od hřbitova k bytovce č.p. 190” |
2018 - 2018 | zastupitelstvo obce | 50 | Vlastní |
Vybudovat osvětlení místní komunikace od hřbitova směrem k bytovce č.p. 190 |
Opatření : „Místní rozhlas” Modernizovat obecní rozhlas a rozšířit jej i do lokality Nade Vsí. Mít možnost hlásit v částech obce například podle okruhů vodovodu, elektro okruhu z trafostanic apod. |
Od - do | Odpovědnost | Náklady (tis. Kč) |
Zdroj financování |
„Rekonstrukce místního rozhlasu” |
2019 - 2022 | zastupitelstvo obce | 2000 | Vlastní + externí |
Realizovat rekonstrukci a doplnění míst s vykrytím veřejného rozhlasu |
Opatření : „Rekonstrukce odpadového hospodářství - nakládání s odpady v obci” V obci bude dostatečný počet třídících hnízd, Domácnosti mohou třídit u svých domovů, nebo v docházkové vzdálenosti. V obci funguje sběrný dvůr a kompostárna |
Od - do | Odpovědnost | Náklady (tis. Kč) |
Zdroj financování |
„Kompostárna Rudíkov” |
2018 - 2025 | zastupitelstvo obce | 50 | Vlastní |
„Třídící hnízda v obci” |
2018 - 2019 | zastupitelstvo obce | 800 | Vlastní + externí |
Zvýšit počet třídících míst a snížit tak docházkovou vzdálenost občanů pro zvýšení komfortu a efektivity při třídění odpadů |
„Sběrný dvorek v naší obci” |
2019 - 2022 | zastupitelstvo obce | 2000 | Vlastní + externí |
Naprojektovat a realizovat s dotační podporou sběrný dvorek pro občany v obci |
„Možnost třídit u paty domu” |
2018 - 2020 | zastupitelstvo obce | 800 | Vlastní + externí |
Část nebo většina domácností bude mít možnost třídění odpadů přímo u svých obydlí, tzn. budou jim k dispozici barevné nádoby na tříděný odpad. Cílem je zvýšit komfort třídění a snížit docházkovou vzdálenost na minimum. |
Opatření : „Životní prostředí bez jaderného odpadu” Obec z pohledu účastníka řízení při případném povolovacím procesu vydává nesohlasná stanoviska se stavbou úložiště radioaktivního odpadu |
Od - do | Odpovědnost | Náklady (tis. Kč) |
Zdroj financování |
„Nesouhlas s vybudováním úložiště radioaktivních odpadů” |
2018 - 2025 | zastupitelstvo obce | 50 | Vlastní |
Aktivně vystupovat proti záměru možného vybudování úložiště radioaktivních odpadů, zejmína z pozice účastníka řízení při případném povolovacím procesu vybudování úložiště radioaktivních odpadů. |
Opatření : „Alternativa závlahy travnatého hřiště” Vzhledem ke stavu a množství povrchových vod v období sucha, hledat řešení alternativního způsobu závhlahy travnatého hřiště |
Od - do | Odpovědnost | Náklady (tis. Kč) |
Zdroj financování |
„Suchovod pro závlahu travnatého hřiště” |
2018 - 2020 | zastupitelstvo obce + FK Rudíkov | 500 | Vlastní + externí |
Hledat řešení jak dostat například suchovodem závlahu z ČOV na travnaté hřiště |
Opatření : „Revitalizace dvora pod obecním úřadem” Zrevitaizovat obecní dvůr tak, aby reprezentoval střed obce a sloužil jako zázemí pro obecní techniku, zázemí pro zaměstnance obce. |
Od - do | Odpovědnost | Náklady (tis. Kč) |
Zdroj financování |
„Revitalizace obecního dvora a výstavba technického zázemí” |
2018 - 2025 | zastupitelstvo obce | 4000 | Vlastní + externí |
Revitalizovat obecní dvůr, snížit úroveň terénu až ke komunikaci kolem dvora, vystavět technické zázemí pro obecní techniku a obecní zaměstnance. |
Cíl : „Zvýšením aktivity obyvatel a samostatného zapojení se do činnosti veřejné správy”
Motivovat občany na účasti veřejné správy. Ankety, dotazníky a praticipace na rozpočtu obce.
Opatření : „Participativní rozpočet obce” Participativní rozpočtování je proces demokratické diskuse a rozhodování a typ participativní demokracie, ve kterém se jednotlivci rozhodují, jak přidělit část obecního nebo veřejného rozpočtu. Participativní rozpočtování umožňuje občanům diskutovat o jednotlivých složkách veřejných výdajů a některé z nich upřednostňovat, a dává jim možnost rozhodovat o tom, jak jsou peníze vynakládány. Když je participativní rozpočtování bráno vážně a je založeno na vzájemné důvěře, mohou z něho mít prospěch jak místní samospráva, tak občané. V některých případech participativní rozpočtování dokonce zvýšilo ochotu lidí platit daně. |
Od - do | Odpovědnost | Náklady (tis. Kč) |
Zdroj financování |
„Participativní rozpočet obce součástí rozpočtu obce” |
2018 - 2025 | Předseda finančního výboru | 500 | Vlastní |
Formou ankety například výběrem z několika vhodných možností, vytvořit možnost spolurozhodování občanů obce o určité částce rozpočtu obce, která bude použita na akce a projekty, kterým určí občané prioritu. |
Cíl : „Vytvoření komunitního bydlení pro seniory, startovací byty pro mladé rodiny a sociální bydlení.”
Realizovat projekt pro umožnění sociálního bydlení, či komunitního domu pro seniory.
Opatření : „Dům pro seniory, socální bydlení, bytový fond obce” Nákupem či výstavbou řešit otázku sociálních bytů, domu pro seniory a bytového fondu obce obecně. |
Od - do | Odpovědnost | Náklady (tis. Kč) |
Zdroj financování |
„Výstavba bytů pro seniory, sociální bydlení” |
2018 - 2020 | zastupitelstvo obce | 14000 | Vlastní + externí |
Např. Nákupem nevyužívané budovy hostince u Komínků a její následné rekonstrukce, případně výstavbou na "zelené louce" řešit ce spojení s vhodným dotačním titulem tuto potřebu. |
Cíl : „Revitalizace brownfields”
Z rozpočtu obce tvořit fond na rozvoj a podporu spolupráce na revitalizaci brownfields, který by finančně motivoval vlastníky revitalizovat stará stavení v obci a znovu je tak obydlet v moderním stylu bydlení
Opatření : „Fond rozvoje a revitalizace brownfields” Z rozpočtu obce vyčlenit prostředky, které budou za jasně specifikovaných podmínek poskytovány formou účelových dotací na revitalizaci a rekonstrukci neobydlených starých a původních domů. |
Od - do | Odpovědnost | Náklady (tis. Kč) |
Zdroj financování |
„Vytvoření fondu rozvoje a revitalizace brownfields” |
2020 - 2025 | místostarosta obce | 1000 | Vlastní |
S výhledem do budoucna je pravděpodobné, že v centru obce zůstanou staré, opuštěné a neobydlené domy. Je potřeba motivovat jejich budoucí majitele, aby tyto domy rekonstruovali k modernímu způsobu bydlení a nevznikalo nám v obci vysídlení směrem do okrajů, kde budou vznikat nové lokality pro individuální výstavbu |
Cíl : „Kvalitní vzdělávání v základní a mateřské škole.”
Mateřská škola a základní škola bude vyhledávanou a preferovanou volbou rodičů pro jejich děti, před školskými zařízeními v okolí.
Opatření : „Efektivně fungující základní a mateřská škola jako jeden subjekt” Po odchodu ředitelky MŠ do důchodu sjednotit vedení mateřské a základní školy pod jeden právní subjekt. Tím, že režijní náklady sjednotíme pod jeden právní subjekt, bude možnost například optimalizovat výběr školkovného, jednodušší správa organizace z hlediska měrnice EU o GDPR, kdy pro oba subjekty bude jeden DPO. |
Od - do | Odpovědnost | Náklady (tis. Kč) |
Zdroj financování |
„Sjednocení vedení základní a mateřské školy” |
2023 - 2023 | zastupitelstvo obce | 0 | Vlastní |
Sjednocení vedení základní a mateřské školy by bylo vhodné po odchodu paní ředitelky MŠ do důchodu. Sjednocení režijních nákladů, sjednocení GDPR směrnice pro obě organizace. |
„MŠ a ZŠ je v souladu s GDPR směrnicí” |
2018 - 2019 | Ředitel ZŠ a Ředitelka MŠ | 100 | Vlastní |
Do 20.5.2018 bude v obou zřizovaných organizacích(ZŠ a MŠ) uvedena v život GDPR směrnice, bude stanoven DPO. Počátkem roku 2019 již budou obě organizace plně v souladu s GDPR směrnicí. |
Opatření : „Atraktivní ZŠ a MŠ, nabízející volnočasové aktivity a komunitní život i mimo dobu školního vyučování” Škola se stane vyhledávanou a preferovanou v okolí konkurenčních ústavů. Komunitní život a vyžití dětí bude ve spolupráci se školou i mimo dobu vyučování, v nabídce pro děti budou příměstské tábory a tím zajištěno hlídání pro rodiče v období prázdnin. |
Od - do | Odpovědnost | Náklady (tis. Kč) |
Zdroj financování |
„Příměstské tábory, komunitní život, celoživotní vzdělávání” |
2018 - 2025 | zastupitelstvo obce a vedení ZŠ+MŠ | 250 | Vlastní |
Opatření : „Investice do zázemí pro vzdělávání” Rekonstrukce vnitřního vybavení budovy ZŠ a MŠ. Obnova ICT techniky. |
Od - do | Odpovědnost | Náklady (tis. Kč) |
Zdroj financování |
„Rekonstrukce vnitřního vybavení budovy, osvětlení a elektřiny” |
2020 - 2025 | zastupitelstvo obce a vedení ZŠ+MŠ | 2000 | Vlastní + externí |
Opatření : „Rozvoj a rozšiřování herních prvků a hřišť v různých částech obce” Vybudování dalších herních a odpočinkových míst, rozšiřování stávajících herních hřišť. |
Od - do | Odpovědnost | Náklady (tis. Kč) |
Zdroj financování |
„Nová herní hřiště a relaxační zóny” |
2019 - 2022 | zastupitelstvo obce | 500 | Vlastní + externí |
Vytvořit zejména v nové lokalitě Nade Vsí herní hřiště a relaxační zóny pro děti. |
Cíl : „Energetická nezávislost a soběstačnost obecních budov i obce jako takové.”
Realizovat s dotační podporou výstavbu obnovitelných zdrojů energie, které budou snižovat energetickou závislost obecních budov i obce jako takové
Opatření : „Realizovat projekty nebo pilotní projekty v oblasti OZE” Instalovat alespoň pilotní projekt FVE pro možné využití v základní škole |
Od - do | Odpovědnost | Náklady (tis. Kč) |
Zdroj financování |
„Realizace pilotního projektu instalace OZE FVE na budově základní školy” |
2019 - 2020 | zastupitelstvo obce | 500 | Vlastní + externí |
Cíl : „Příprava nových lokalit pro výstavbu rodinných domků”
Obec bude mít lokalitu s vybudovanými inženýrskými sítěmi, kde bude možnost realizovat individuální výstavbu rodinných domů
Opatření : „Realizace nové lokality Nade Vsí” Realizovat podmínky pro individuální výstavbu rodinných domů |
Od - do | Odpovědnost | Náklady (tis. Kč) |
Zdroj financování |
„Realizace výběru zhotovitele inženýrských sítí” |
2017 - 2018 | zastupitelstvo obce | 20000 | Vlastní + externí |
Cíl : „Komplexní pozemková reforma extravilánu obce”
Obec úspěšně dokončí ve spolupráci s dotčenými subjekty Komplexní pozemkovou reformu extravilánu obce a bude vlastnit seznam společných zařízení. Na těchto společných zařízeních budou realizovány přístupové komunikace, ozelenění a antierozní opatření.
Opatření : „Zajištění spolupráce a souhlasu majitelů pozemků” Aktivně oslovovat a zajišťovat souhlas nadpoloviční většiny vlastníků orné půdy v extravilánu obce. |
Od - do | Odpovědnost | Náklady (tis. Kč) |
Zdroj financování |
„Aktivní osvěta o výhodnosti pro majitele orné půdy” |
2018 - 2019 | místostarosta obce | 10 | Vlastní |
„Spolupráce s Státním pozemkovým úřadem” |
2018 - 2019 | místostarosta obce | 10 | Vlastní |
Cíl : „Udržet a podporovat v obci akceschopnou jednotku požární ochrany minimálně v kategorii JPOIII”
Jednotka požární ochrany JPOIII bude vybavenou, akceschopnou a personálně zajištěnou jednotkou
Opatření : „Rozvíjet technické vybavení a zázemí zásahové jednotky požární ochrany” Jednotka požární ochrany bude v minimální úrovni JPOIII |
Od - do | Odpovědnost | Náklady (tis. Kč) |
Zdroj financování |
„Výměna dosluhující techniky pro činnost zásahové jednotky JPO” |
2019 - 2020 | starosta a místostarosta | 1000 | Vlastní + externí |
Obec bude usilovat o výměnu dopravního automibilu(DA) zásahové jednotky sboru SDH Rudíkov. Starý DA AVIA bde nahrazen moderním DA odpovídající standardům 21. století |
„Příprava další lokality pro bydlení a individuální výstavbu” |
2025 - 2030 | zastupitelstvo obce | 4 000 | Vlastní + externí |
S předstihem před obsazením a kolaudaci všech stavebních parcel, bude nutné uvažovat o dalším možném místě/lokalitě pro další individuální výstavbu |
„Technické zázemí pro údržbu sportovišť u ZŠ” |
2020 - 2025 | zastupitelstvo obce | 1 500 | Vlastní + externí |
Je nutno uvažovat do budoucna se stavbou technického zázemí pro údržbu sportovišť. Je potřeba vybudovat zázemí pro parkování sekacích traktůrků, nářadí pro údržbu, nářadí a pomůcek pro provoz hřišť. |
Za realizaci Programu rozvoje je zodpovědné Zastupitelstvo obce
Sledování plnění stanovených cílů bude kontrolováno Kontrolním výborem obce, který minimálně 1x ročně vyhodnotí soulad řešených projektů v obci s tímto rozvojovým dokumentem obce.
O závěrech svých kontrol bude Kontrolní výbor informovat Zastupitelstvo obce.
Hodnocení a závěry bude přijímat v rámci usnesení Zastupitelstvo obce vždy minimálně 1x ročně.
Rozvojový program se bude aktualizovat minimálně 2x ročně, aby byl v maximální možné míře aktualizovaný se splněnými, probíhajícími, či nesplněnými úkoly a vizemi.