Program rozvoje obce Nová Ves na období od 2016 do 2026

Program rozvoje obce Nová Ves
{PAGENO} / {nbpg}
Ministerstvo pro místní rozvoj Program rozvoje obcí

Program rozvoje obce
Nová Ves
Obecní znak
na období let
2016 - 2026

Schváleno zastupitelstvem obce dne 28. 11. 2016

Úvod

Program rozvoje obce Nová Ves je považován za strategický koncepční dokument, který slouží a napomáhá
především pro vymezení a podrobnější charakteristiku prioritních oblastí potřeb, které obec má a v kterých se může
dále rozvíjet. Samotné stanovení těchto priorit je především závislé na demografické, geografické,
sociální, environmentální a ekonomické analýze daného území. Veškeré tyto analýzy se nachází v úvodní
části tohoto dokumentu, také zvané jako analytická část.

Východisky výše zmíněných analýz je především SWOT analýza a také další východiska v podobě grafických výstupů z dotazníkového šetření, které bylo v obci provedeno. V samotné SWOT analýze jsou uvedeny silné a slabé stránky, které odráží aktuální stav v obci a také v čem by se mohla obec rozvíjet. Dále analýza obsahuje příležitosti k rozvoji a hrozby,
jež by realizaci těchto příležitostí mohly bránit.

Po analytické části následuje část návrhová, v jejíž úvodní části je uvedena vize, ve které je uveden stav, jakého by chtěla obec dosáhnout v horizontu 10 - 20 let, v případě naší obce se jedná o 10-ti letý časový horizont. Dále následuje samotná formulace cílů, opatření a aktivit, které by měly přispět ke splnění vymezených prioritních oblastí.

Dokument Program rozvoje obce Nová Ves na období let 2016 - 2026 byl zpracován v rámci řešení projektu "Elektronická metodická podpora tvorby rozvojových dokumentů obcí" (CZ.1.04./4.1.00/62.00008), jehož nositelem bylo Ministerstvo pro místní rozvoj ČR. Projekt byl financován z Operačního programu Lidské zdroje a zaměstnanost a ze státního rozpočtu České republiky. Představitelům obce byla poskytnuta metodická podpora jako pilotním obcím projektu, které byly vybrány za účelem praktického ověření jednoho ze vzniklých produktů projektu - metodiky tvorby programu rozvoje obcí.

A. ANALYTICKÁ ČÁST

A.1 Charakteristika obce

1. Území

Historie obce

Jak už sám název obce napovídá, byla ves založena jako nová osada přináležející k tvrzi v nedalekých Jiřicích a to již před rokem 1455, ze kterého pochází první písemná zmínka o Nové Vsi.

Je doloženo, že roku 1584 Jiří starší Popel z Lobkovic prodal Jiřice králi Rudolfu II. a tím se i Nová Ves stala součástí komorního majetku a byla připojena k panství Brandýs nad Labem. Obec tvořilo několik menších hospodářství, jejichž obyvatelé měli robotní povinnost vůči vrchnosti spočívající v sečení luk, sušení a hrabání.
Součástí komorního velkostatku zůstala Nová Ves až do poloviny 19. století, kdy z nařízení císařského patentu přešla politická a soudní správa na nově zřízený okres v Brandýse nad Labem a obec získala statut samostatné správní jednotky.

Po druhé světové válce byla dosavadní správa obce nahrazena zřízením Místního národního výboru. V roce 1960 došlo k úřednímu sloučení obce se sousedními Čakovičkami pod jeden národní výbor. Od roku 1990 je Nová Ves opět samostatnou obcí s vlastním úřadem.

Obec v současnosti

Obec Nová Ves leží v úrodné Polabské nížině v okrese Praha-východ asi 6 km severně od hranice hlavního města Prahy v nadmořské výšce 185 metrů a také jedenáct kilometrů západně od města Brandýs nad Labem-Stará Boleslav.

2. Obyvatelstvo

Demografická situace v obci

Dlouhodobý vývoj počtu obyvatel obce Nová Ves od roku 1910
Dlouhodobý vývoj počtu obyvatel obce Nová Ves od roku 1910
Pramen: ČSÚ

Jak je viditelné z grafu výše, z historického hlediska byl počet obyvatel v obci vždy nízký. Velká změna přišla až po roce 2000. Od roku 2003 se do obce začali stěhovat noví lidé, kteří viděli polohu obce jako výhodu z hlediska dojezdu do zaměstnání apod.

Graf níže zobrazuje veliký nárůst počtu obyvatel od roku 2003 do r. 2015. Během těchto let se stalo trendem bydlení na kraji hlavního města, jakožto výhodné strategické pozice. Začala také s tím spojená rozsáhlejší výstavba nových domů. 1.1. roku 2016 byl počet obyvatel v obci 1080.

Vývoj počtu obyvatel obce Nová Ves v letech 2003 - 2015
Vývoj počtu obyvatel obce Nová Ves v letech 2003 - 2015
Zdroj: ČSÚ

Následující graf přehledně zobrazuje strukturu obyvatel z hlediska délky života v obci Nová Ves. Tento graf je výstupem z dotazníkového šetření provedeného v obci a jemuž se podrobně věnuje kapitola s názvem Další východiska. Nutno říci, že počet respondentů v tomto šetření nebyl příliš vysoký, avšak graf má i přesto vysokou vypovídající hodnotu a je na něm velmi dobře vidět příliv obyvatelstva v posledních pěti letech.

Věková struktura v obci

Jak je viditelné z grafu věkové struktury obyvatel v obci, největší zastoupení mají občané ve věku 15-64 let, což je produktivní věk. Je to především důsledek nově přistěhovalých rodin za posledních cca 10 let. Nejmenší zastoupení mají občané v důchodovém věku, je jich zde pouze 5%.

Věkový průměr v obci je velmi nízký, dle dat ČSÚ je 32,4.

 

Věková struktura obyvatel obce Nová Ves v roce 2015
Věková struktura obyvatel obce Nová Ves v roce 2015
Zdroj: ČSÚ



Spolková činnost v obci

V obci působí pouze TJ Sokol Nová Ves. TJ Sokol Nová Ves byl založen v roce 1919. Jeho obnova se uskutečnila 19.5.2003 dvanácti zakládajícími členy. Dnes má již Sokol 30 členů z řad obyvatelů Nové Vsi a Čakoviček.

Informování občanů o dění v obci

V obci funguje rozhlas, který pravidelně informuje občany o dění v obci. Je zde také zřízen informační systém Mobisys. Tento informační systém umožňuje vzájemnou komunikaci obce s občany. Komunikace probíhá výhradně skrze mobilní telefony. Obec tak může v reálném čase doručovat občanům důležitá oznámení a další informace.

Mimo to má obec své webové stránky a úřední desku.

V dotazníkovém šetření u občanů obce bylo zjišťováno, jak často občané obce navštěvují webové stránky obce. Šetřením se zjistilo, že nadpoloviční většina sleduje dění prostřednictvím webových stránek pravidelně - minimálně jednou týdně. Dalších 38% obyvatel sleduje dění v obci cca jedenkrát do měsíce a zbytek respondentů nemá internet.

 

 

3. Hospodářství

Nezaměstnanost

Vývoj podílu nezaměstnaných osob

Je pochopitelné, že s celkovým nárůstem obyvatel se zvýší i nezaměstnanost v obci. Z grafu výše je viditelné, že od roku 2008 se nezaměstnanost postupně zvyšovala, až na rok 2011, kdy lehce klesla. V roce 2014 dosáhla nezaměstnanost v obci zatím svého maxima. Dostupná data jsou prozatím do r. 2015, ale je zde viditelné, že nezaměstnanost od r. 2014 opět klesá.

 

Podnikatelské subjekty v obci

V obci zaujímá největší plochu orná půda pro zemědělskou činnost, a proto je i z grafu níže viditelné jak velké zastoupení zemědělská činnost v obci má. Naopak služeb je v obci velmi malé množství.

 

V tabulce níže jsou uvedeny podrobně služby a řemeslné živnosti v obci Nová Ves. Avšak tyto služby a živnosti mají občané přihlášeni zde k trvalému pobytu, ale v obci je neprovozují.

Fakticky je v obci pouze kadeřnictví, kosmetické služby, 3 hospody a tělocvična sloužící ke sportovnímu vyžití.

Obor činnosti:

Jméno:

Advokátní služby

JUDr. Kovár Ladislav

Architektonické a projekční služby. Autorizované projekty pro stavební povolení, inženýring.

Ing.arch. Andrea Plodková

Čalounictví – výroba a opravy čalouněného nábytku

Karel Toman

Dodávka a montáž všech podlahových krytin

Petr Hynek

Elektroinstalace

Zbeska Michal

Finanční, hypoteční a úvěrová specialistka a pojišťovací poradkyně

Olga Robová

Fitness a cvičení s Blagou

Šimkovská Blaga

Instalatérské služby

Jonáš Vratislav

Kadeřnické služby

Červenková Petra

Kosmetické služby

Melicharová Lucie

Lázeňská manikúra a pedikúra O.P.I.

Garayová Kateřina

Malíř, lakýrník

Nauš Milan

Masáže

Anna Faci

Masáže

Baštová Blanka

Opravy osobních vozidel WV, Škoda, Audi

Šťastný Marek

Pojištění. Likvidace pojistných událostí.

Štěpanovský Vladimír

Rozmístění a vývoz kontejnerů

Kliment Jiří

Služby ve stavebnictví – projekty, dozory staveb, posudky

Přemysl Vodička

Stavební + obkladačské práce, pergoly, garážové stání

Dejmek Milan

Stavební činnost

Zavadil Tomáš

Stavební činnost, bytová výstavba

Šťastný Radek

Účetnictví, daně

Ladislav Suja

Zakázková výroba kuchyní, nábytku

Petržílka Martin

Zámečnická pohotovost – vyžadovat technika č. 4 (p. Dolejš)

Jan Dolejš

Zámečnická výroba, hutní materiál

Bůbela Radek

Zemní a výkopové práce (JCB)+kontejnerová doprava

Slášek Zdeněk

Trh práce

Jak již bylo řečeno, obec má velmi strategickou pozici vzhledem k hlavnímu městu. Většina obyvatel, především ti, kteří se přistěhovali od r. 2003, do zaměstnání dojíždí.

4. Infrastruktura

Technická infrastruktura

V obci je téměř kompletní vybavenost v oblasti technické infrastruktury. Obec je 100% kanalizována, má čističku odpadních vod, vodovody také. Obec není pouze plynofikována.

Z pohledu vodovodního řádu je obec unikátní v tom, že je napojena na dva vodovody - a to na vodovod z Kostelce n. L. a také na vodovod VKM.

Dopravní infrastruktura

Obcí prochází několik silnic III. třídy. Ve vzdálenosti 2 km vede silnice II/244 Líbeznice – Kostelec nad Labem – Všetaty – Byšice.

Technický stav komunikací v obci je v dobrém stavu, a to z důvodu jejich nedávné rekonstrukce, která prochází obcí. Na druhou stranu, pokud obec chce místní komunikace rekonstruovat, není to v její pravomoci, jelikož komunikace patří kraji. Chodníky podél místních komunikací jsou nově zrekonstruovány.

Vzdálenost obce od nájezdu na dálnici je necelých 10 km.

Zastávky ani stanice železničních spojů se v obci nenachází. Nejbližší spoj vlakové dopravy je v obci Měšice u Prahy, ve vzdálenosti 3 km.

Obec také postrádá dostatek chodníků či stezek mimo obec a v krajině. Není zde možnost delších vycházek, kromě těch po silnici. Avšak to se změní, jelikož obec má v plánu vybudovat pěší stezku/cyklostezku, která povede do obce Měšice, na pokraj katastrálního území obce, dále bude stezka pokračovat do obce Mratín a kolem rybníků zpět do Nové Vsi. S tímto projektem také souvisí ozelenění této stezky a umístění veškerého potřebného značení.

Dopravní obslužnost

Autobusové spoje jsou v obci velmi dobře zajištěny. V obci mají zastávku příměstské autobusové linky Praha,Letňany – Libiš,Spolana (v rámci městské hromadné dopravy hlavního města Praha) a Předboj/Zlonín – Líbeznice (dopravce ČSAD Střední Čechy, a. s.). Nyní v obci ještě přibyla linka autobusové dopravy č. 351, s trasou Praha – Hovorčovice – Neratovice (v rámci PID Dopravního podniku hl.m. Prahy).

Nakládání s odpady

Obec má zajištěný svoz komunálního i tříděného odpadu. Svoz odpadu zajišťuje Firma FCC (dříve .A.S.A.).

5. Vybavenost obce

Zdravotnictví

Lékařské služby se v obcí nenachází, občané mají k dispozici nejbližšího lékaře v obci Líbeznice. Nejbližší nemocnice je pravděpodobně v nedalekých Neratovicích. Ovšem záleží na preferencích jednotlivých občanů, kteří se mohou vybrat nemocnici také v samotném hlavním městě.

Kultura v obci

V obci se nenachází žádná budova, která by sloužila jako kulturní dům. Avšak v obci zaujímá důležité místo fotbalové hřiště, které slouží jako místo k pořádání spousta akcí v obci.

Avšak zde, pokud by byly vhodné dotační možnosti a byl z pohledu občanů zájem, má vedení obce záměr odkoupit budovu na území obce, která by byla dostatečně velká k rekonstrukci a následnému zřízení víceúčelového centra spolu s možným zřízením např. ordinace praktického lékaře.

Dětské hřiště

na území obce se také nachází dětské hřiště, které v současné době prošlo úpravou oplocení a veškeré další související práce na tomto dětském hřišti budou hotovy do jara 2017.

Knihovna Nová Ves

V obci je zřízena také knihovna, konkrétně se nachází v budově obecního úřadu. V knihovně je mnoho knih různých žánrů a pro různé věkové kategorie. V současné době je knihovna otevřena každé pondělí odpoledne.

Školství

V obci se nachází pouze mateřská škola, pro děti do šesti let. V současné době je její kapacita cca 52 dětí. Obec v nedávné době zvýšila budovu školy o jedno nadzemní podlaží, čímž se kapacita navýšila. Budova mateřské školky je ve vlastnictví obce. Je to jedna z tří budov, spolu s obecním úřadem a budovou ČOV, které obci patří.

Děti musejí do základních a středních škol dojíždět - nejbližší ZŠ je v Líbeznicích. Obec má společný školský obor se školou v Líbeznicích a Neratovicích. Zbytek se školami v hlavním městě.

Sport a tělovýchova

I přes fakt, že se fotbalové hřiště využívá při pořádání akcí pro veřejnost, jako sportoviště není využíváno téměř vůbec. Záměrem obce je za fotbalovým hřištěm zřídit budovu, která by sloužila pro setkávání občanů, centrum pro děti, apod.

V obci působí TJ Sokol Nová Ves, jejíž stručnou historii a informace o členech je již v kapitole Obyvatelstvo.

V obci se koná každoroční turnaj v kuželkách a občané také rádi rybaří.

6. Životní prostředí

Stav životního prostředí

Voda a vodní toky v obci

Obcí prochází Zlonínský potok, který je součástí místního rybníka. Rybník je však v soukromém vlastnictví a veškeré úpravy, rekonstrukce či revitalizace kolem něj by byla záležitostí jeho vlastníka spolu ve spolupráci s vedením obce.

Struktura využití půdy
Struktura využití půdy
Pramen: ČSÚ

Na grafu výše je viditelné, že téměř 85% území obce zaujímá orná půda. Tento fakt je viditelný také na územním plánu obce.

Obec má platný územní plán, u kterého se ovšem v současné době připravuje Změnu č. 1. Tato změna obnáší snížení stávajícího počtu lokalit k bydlení a zanechání ploch k zemědělství.

7. Správa obce

Obecní úřad a kompetence obce

V současné době má obec kromě starosty jednoho místostarostu a dalších 5 členů zastupitelstva. Obecní úřad se skládá z finančního a kontrolního výboru, který má každý tři členy, z nichž je jeden vždy předseda daného výboru.

Hospodaření a majetek obce

Z dostupných dat, která jsou takto graficky zpracována pouze do r. 2013 je viditelné, že situace obce se až v posledních sledovaných letech začínala zlepšovat v oblasti hospodaření s obecními prostředky.

Vývoj rozpočtového hospodaření v obci Nová Ves v letech 2009 - 2013 (v tis. Kč)
Vývoj rozpočtového hospodaření v obci Nová Ves v letech 2009 - 2013 (v tis. Kč)
Pramen: ČSÚ

Z dostupných údajů jsou zde k dispozici i rozpočtové výhledy i na roky 2014 a 2015.

 

Územní plán

Územní plán obce byl naposledy změněn v říjnu roku 2009, od té doby stále platí. Již v kapitole Životní prostředí je zobrazen územní plán obce se zapracovanými posledními změnami.

Jak již bylo také řečeno, obec má platný územní plán, u kterého se ovšem v současné době připravuje Změna č. 1. Tato změna obnáší snížení stávajícího počtu lokalit k bydlení a zanechání ploch k zemědělství.

Bezpečnost

V obci se nenachází policejní ani hasičská stanice.

Vnější vztahy a vazby

Obec Nová Ves je členem místní akční skupiny Nad Prahou o.p.s., spolu s dalšími jednatřiceti obcemi. Kancelář MAS je v obci Líbeznice.

A.2 Východiska pro návrhovou část

Následující kapitola je založena pouze na výstupech z dotazníkového šetření, jež bylo v obci provedeno běhen srpna 2016. Toto dotazníkové šetření bylo zaměřeno na zmapování situace v obci, a to především v oblasti spokojenosti života zde, co se občanům líbí a co naopak, jak by chtěli svoji obec rozvíjet a v jakých tematických oblastech by tento rozvoj mohl být. Mimo to je zde přehled týkající se pohlaví, věku a vzdělanostní struktura respondentů.

 

 

Graf níže již zobrazuje celkovou spokojenost občanů. Je viditelné, že občané jsou s životem v obci Nová Ves spokojeni.

Graf následující naznačuje, že nejvíce jsou občané rádi za klidný život zde, blízkost přírody a nebo také za mezilidské vztahy v rámci obce. Také si cení dobré dopravní dostupnosti, příznivého životního prostředí a celkového vzhledu obce.

 

Dále bylo zjišťováno, co se občanům na obci nelíbí či s čím jsou nespokojeni. Největší problém mají obyvatelé s nedostatkem či špatnou dostupností obchodů a služeb. Bylo již v dokumentu zmíněno, že služeb je v obci velmi málo. Co se týče obchodu, ten se v obci nachází, se smíšeným zbožím. Občané ale v rámci dotazníkového šetření byli nespokojeni především s otevírací dobou obchodu.

Dalším bodem nespokojenosti občanů byla nevyhovující veřejná doprava či špatná dostupnost lékaře. Do skupiny Jiné spadá potom nedostatek chodníků a stezek mimo obec, absence cyklostezky, nevyhovující úroveň dětského hřiště či nedostatečný odvoz tříděného odpadu.

 

S tímto souvisí i následující graf, který je rozdělen do několika oblastí, ve kterých měli svoji spokojenost vyjádřit dotazovaní občané. Největší spokojenost je viditelná v oblasti bydlení, kultury a společenského života, životního prostředí, rozvoje obce, péče obce o své okolí a informovanosti o dění v obci.

Naopak spíše nespokojeni jsou obyvatelé v oblasti zdravotnictví, veřejné dopravy a školství.

Graf níže zobrazuje celkovou ochotu obyvatel k rozvoji obce, resp. k přispění k jejímu rozvoji. Až 72% respondentů je ochotno přispět k rozvoji obce, a to například pomocí při různých brigádách, veřejně prospěšných aktivitách, při práci s mládeží, při péči o zeleň či jakkoli bude potřeba dle možností jednotlivců.

Následující graf zobrazuje přehledně odpovědi respondentů na otázku, jak by nejefektivněji naložili s finančními prostředky, určené k rozvoji obce, pokud by měli tu možnost. Největší procentické zastoupení mělo zřízení dalších provozoven obchodu a služeb a také zajištění častějších spojů veřejné dopravy. Poté se občané přiklánějí k rekonstrukci místních komunikací, péči o veřejnou zeleň a prostředí v obci. V sekci Jiné se opět objevovaly návrhy, které již byly zmiňovány, a to výstavba chodníků, stezek a cyklostezek. Mimo to by rádi ozelenili obec, např. prostřednictvím parku s lavičkami.

SWOT analýza

Silné stránky

  • Dostupnost dvou vodovodních přívodů do obce
  • Velmi dobrá strategická poloha obce
  • Rychlý nárůst počtu obyvatel
  • Příliv mladých do obce
  • Dobrá dopravní dostupnost k většímu městu
    Hl. město Praha
  • Dobré spojení do škol v okolí
  • Technický stav silnic
  • Místní komunikace a chodníky v dobrém stavu
  • Dostupnost dálnice
  • Hojný kulturní život v obci
    i přes absenci budovy kulturního domu
  • Bilance obecního rozpočtu

Slabé stránky

  • Absence stezek v krajině mimo obec
  • Absence cyklostezky
  • Obecní kapacity v budoucnu
    s nárůstem počtu obyvatel/dětí, bude potřeba vybudovat vhodné školské zařízení či zvýšení kapacity stávajícího
  • Velká vyjížďka za prací
  • Absence vhodného kulturně-společenského zařízení
  • Absence školských zařízení
  • Rybník v obci v soukromém vlastnictví

Příležitosti

  • Vybudování stezky mimo obec
  • Úprava dětského hřiště
  • Vybudování cyklostezky
    včetně zeleně a značení
  • Vybudování víceúčelového centra
    v podobě budovy za místním fotbalovým hřištěm
  • Revitalizace zeleně v obci
  • Zlepšení prostředí návsi

Hrozby

  • Nedostatek či nevhodné dotační možnosti
  • Nedostatečné finanční prostředky
  • Nespolupráce ze strany ostatních subjektů v regionu při řešení společných problémů

B. NÁVRHOVÁ ČÁST

B.1 Strategická vize

Vize je jakási vidina toho, jak chce obec vypadat v určitém časovém horizontu, např. za 5 či 10 let. Vize musí být dostatečně ambiciózní, ale zároveň realizovatelná. Vize je formulována v přítomném čase, čímž znázorňuje finální stav, který v obci je v daném časovém horizontu, který si obec sama předurčila pro realizaci daných cílů. Cílem je také povzbuzovat obce k činnostem, jež zajistí lepší život v nich a v přilehlém okolí.

Naší vizí je Nová Ves jakožto obec s fungující technickou infrastrukturou, kvalitní dopravní infrastrukturou a dostatkem komunikací a stezek jak pro místní občany, tak pro návštěvníky obce. Obec je klidným místem k životu, avšak v příznivé vzdálenosti od hlavního města. V obci je čisté prostředí, dostatečně bohaté na zeleň a odpočinková místa a také hřiště pro děti. Obec je zároveň vybavena sociálně-kulturním zařízením, které slouží jak k setkávání občanů, tak k pořádání různých kulturních akcí.

B.2 Cíle, opatření a aktivity

Vysoká důležitost    Střední důležitost    Nízká důležitost

Cíl: „Infrastruktura”

Opatření: „Stezky mimo obec”

Od - do Odpovědnost Náklady
(tis. Kč)
Zdroj
financování

„Vybudování cyklostezky/stezky pro pěší”

2017 - 2020 obec - Vlastní + externí
přes obce Měšice a Mratín, zpět do Nové Vsi

Cíl: „Zeleň v obci”

Opatření: „Revitalizace zeleně”

Od - do Odpovědnost Náklady
(tis. Kč)
Zdroj
financování

„Zvýšení osázených ploch v obci, revitalizace zeleně v obci”

2017 - 2019 obec - Vlastní + externí

„Ozelenění plánované cyklotrasy (stezky) mimo obec”

2017 - 2020 obec - Vlastní + externí

Cíl: „Volnočasové aktivity”

Opatření: „Přírůstek prostor ke kulturnímu vyžití občanů”

Od - do Odpovědnost Náklady
(tis. Kč)
Zdroj
financování

„Vybudování budovy za dosavadním fotbalovým hřištěm, sloužící k setkávání občanů a pořádání kulturních akcí”

2017 - 2021 obec - Vlastní + externí

Opatření: „Revitalizace dětského hřiště”

Od - do Odpovědnost Náklady
(tis. Kč)
Zdroj
financování

„Úprava stávajícího dětského hřiště”

2017 - 2019 obec - Vlastní + externí

Cíl: „Prostředí v obci”

Opatření: „Revitalizace návsi”

Od - do Odpovědnost Náklady
(tis. Kč)
Zdroj
financování

„Zlepšení prostředí návsi”

2017 - 2019 obec - Vlastní + externí

B.3 Podpora realizace programu

Realizace programu rozvoje obce

Za zajištění realizace programu rozvoje je zodpovědný starosta, místostarosta a zastupitelstvo. Zastupitelstvo, starosta, místostarosta obce koordinují všechny činnosti a aktivity, které povedou k naplnění Programu rozvoje obce. Úspěšnost realizace PRO a naplnění jednotlivých cílů závisí také na efektivní spolupráci všech aktérů, kterými je samotná obec, spolky, občané a subjekty v obci.
 

Zajišťování a naplňování programu rozvoje obce Nová Ves

Zajištění naplnění programu bude mít na starosti zastupitelstvo, v čele se starostou obce.
 

Monitoring plnění Programu rozvoje obce

Sledování bude probíhat prostřednictvím Zprávy o plnění, která bude přednesena na zastupitelstvu obce každé dva roky, a to vždy na konci daného kalendářního roku. Za zpracování Zprávy o plnění je zodpovědný místostarosta obce, který zajišťuje sběr dat potřebný pro monitoring a hodnocení plnění. Hodnocení plnění probíhá na zastupitelstvu obce. Je sledováno zejména:
  • naplňování aktivit, které byly na daný rok naplánovány, jejich realizace, či případná nerealizace a důvod proč nebyly realizovány
  • projednání změn PRO
  • schvalování aktualizace

Spolu s těmito aktivitami bude prováděno i přehodnocování jednotlivých záměrů z hlediska jejich možnosti a potřebnosti jejich realizace a bude také zkontrolováno nastavení priorit záměrů.

Aktualizace PRO

Program rozvoje obce je nutno průběžně upravovat a aktualizovat jeho části. Dílčí revize budou probíhat v případě potřeby - úpravy stávajících aktivit, zařazení nových či vyřazení neaktuálních. Podkladem pro tyto revize budou např. výstupy z monitoringu.
Aktualizace budou vždy schváleny zastupitelstvem obce.

Zpřístupnění dokumentu

Dokument bude zveřejněn na internetových stránkách obce a zároveň bude k nahlédnutí, případně i k zapůjčení v listinné podobě na obecním úřadě.